וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "שריפת הקוראן תסייע בגיוס לאל קאעדה"

יוזמתו של כומר מכנסייה קטנה בפלורידה לשרוף ספרי קוראן לציון 9 שנים לפיגועי 11 בספטמבר מכעיסה את נשיא ארה"ב. אובמה אמר כי הדבר יעודד גיוס לארגוני הטרור ויסכן חיי חיילים אמריקאים בעולם

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הזהיר היום (חמישי) כי אילו יוזמת הכומר מפלורידה לשרוף ספרי קוראן תצא לפועל, היא תשמש את ארגוני הטרור ככלי לגיוס מתנדבים. אובמה קרא לכומר, טרי ג'ונס, לשוב בו מכוונתו.

"זה מכרה זהב למאמצי הגיוס של אל קעאדה", אמר הנשיא האמריקאי בתוכנית הבוקר של רשת ABC, "הדבר יכול לגרום לעלייה במעשי האלימות במקומות כמו פקיסטן ואפגניסטן. ייתכן גם ותחול עלייה בשיעור ההתנדבות של פעילים שמוכנים לפוצץ עצמם בערים אמריקאיות או אירופיות", אמר אובמה.

ג'ונס עומד בראש כנסייה פרוטסטנטית קטנה בעיירה גיינסביל שבמדינת פלורידה מתכנן לשרוף ספרי קוראן בשבת הקרובה בעת ציון יום השנה התשיעי לפיגועי ה-11 בספטמבר בראצות הברית. הכומר אמר כי היוזמה באה בשל נכונותו להתעמת עם הטרור האיסלמי, אולם הוא זכה לגינוי נרחב בקרב אנשי דת, פוליטיקאים ואף בכירים במערכת הביטחון האמריקאית שטוענים כי הדבר יסכן חיים של חיילים אמריקאים ברחבי העולם.

"אני רק מקווה שהוא מבין שמה שבכוונתו לעשות עומד בניגוד לערכינו כאמריקאים", אמר אובמה, "המדינה הזו נבנתה על בסיס חופש הדת וסובלנות בין-דתית", אמר הנשיא. "הוא אומר כי האמונה מניעה אותו, אני מקווה שהוא מקשיב גם למלאכי הטוב ויבין כי מדובר בצעד הרסני".

גם בעולם מגנים את יוזמתו של ג'ונס: ממשלת הודו, בה חי מיעוט איסלמי גדול, גינתה את היוזמה ודרשה מהבית הלבן למנוע את שריפת הספר הקדוש לאיסלם. "אנחנו מקווים שהרשויות האמריקאיות ינקטו בצעדים נחושים שימנעו מהמעשים המכעיסים האלו להתממש", מסר שר הפנים ההודי. גם פקיסטן, ניגריה ואינדונזיה הצטרפו למבקרים וקראו לממשלת ארצות הברית לפעול נגד יוזמת הכומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully