וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "דו"ח סבא"א על אירן - מדאיג"

הבית הלבן פרסם הודעה לפיה ממצאי דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בנושא הגרעין האירני "מדאיגים". על פי הדו"ח, אירן מגבירה את קצב תוכנית הגרעין שלה

ארה"ב הגיבה הערב (שני) לדו"ח הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם בנוגע להתחמשותה הגרעינית של אירן. בהודעה שנמסרה מהבית הלבן הוגדר הדו"ח "מדאיג". "הדו"ח מראה כי אירן לא חדלה ממאמציה להרחבת תוכנית הגרעין שלה ולהשגת יכולת צבאית גרעינית", נכתב בהודעת הבית הלבן.

הדו"ח שפרסמה מוקדם יותר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מצביע על ממצאים מדאיגים בנוגע לתכנית הגרעין של אירן. על פי הדו"ח, אירן ייצרה מאז חודש מאי האחרון 2.8 טונות של אורניום מועשר ברמה נמוכה – מדובר בעלייה של כ-15% בכמות האורניום שברשותה. כמו כן, בדו"ח נכתב כי ברשות אירן 22 קילוגרמים של אורניום מועשר בדרגה גבוהה.

אנשי הסוכנות הביעו דאגה מהנתונים שהעלה הדו"ח. לדבריהם, אירן ממשיכה במאמציה לייצר נשק גרעיני למרות הסנקציות שהטילו עליה מדינות המערב. בנוסף, הביעו בסוכנות דאגה מכך שאירן ממשיכה להתנגד למינויים של מפקחים מטעמה על הכורים האטומיים שלה. "הסוכנות דוחה את נימוקיה של אירן להתנגדותיה אלה", אמרו גורמים בסוכנות.

אתמול הפנה נשיא מצרים חוסני מובארק אצבע מאשימה כלפי שלטונו של מחמוד אחמדינג'ד, ואמר כי הוא מודאג מ"הסכנות החדשות" שקמו באזור המפרץ, תוך רמיזה ברורה לתכניתה הגרעינית של אירן. את הדברים אמר מובארק במהלך סעודה מסורתית שנערכה בקהיר במסגרת חגיגות הרמדאן. רק בסוף השבוע שעבר, החליטה מצרים לבטל את ביקורו של שר החוץ האירני מנושהר מותקי בקהיר, בעקבות התבטאויות נגד מעורבותה במאמצי התיווך בין ישראל והרשות הפלסטינית.

עדכון: 18:51

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully