וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הפלסטינים לא רוצים במו"מ רציני"

לקראת פתיחת השיחות הישירות, תקף שר החוץ את הפלסטינים שלדבריו מציבים דרישות בלתי אפשריות. הוא הוסיף שיש לחדש את הבנייה בגושי ההתיישבות על פי "הגידול הטבעי"

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס היום (רביעי) בראיון לתוכנית "הכל דיבורים" בקול ישראל לוועידת הפסגה בין ישראל והפלסטינים, המתוכננת לתחילת החודש הבא בוושינגטון. לדברי ליברמן, דרישות הפלסטינים מצביעות על כך שהם אינם מעוניינים במשא ומתן רציני. הוא הוסיף שישראל לא תוכל להתגמש בנושא הקפאת הבנייה בשטחים ואמר כי עליה להמשיך לבנות בגושי ההתיישבות כרגיל, ומחוץ להם, לבנות על פי "הגידול הטבעי". לדברי שר החוץ, הסיכוי להגיע להצלחה כלשהיא בפרק הזמן שהוקצב למשא ומתן – עד אוגוסט 2011, הוא נמוך והדגיש כי הפלסטינים נכנסו למשא ומתן מתוך כפייה.

בד בבד, ממשיכים המתנחלים ללחוץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לסיים את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, חרף הכניסה למשא ומתן הישיר עם הפלסטינים. במכתב שהועבר ללשכת נתניהו, דורשים ראשי ההתנחלויות ברחבי הגדה מראש הממשלה להודיע באופן פומבי כי בסמכותו לאשר את כל המכרזים שהוכנו במהלך תקופת ההקפאה לקראת חידוש הבנייה בהתנחלויות.

הסמכות הפורמלית של מתן האישור למכרזי הבנייה נמצאת כיום בידי שר הביטחון אהוד ברק. על פי דרישת המתנחלים, אם ברק לא יאשר את מכרזי הבנייה - על נתניהו להפקיע את הסמכות מידיו ולתת להם את אישורי הבנייה הסופיים בגדה המערבית.

לטענת המתנחלים, "התחמקות כלשהי מאישור מכרזי הבנייה כבר ב-26 לספטמבר כמוה כהמשך הקפאה - על כל המשתמע מכך - במישור המדיני, הציבורי והפוליטי. זהו יום הדין. אתה יודע שההתיישבות בארץ היא זכותנו הלגיטימית. על כן אנו מצפים ממך שתבהיר לעולם בצורה הברורה ביותר, כפי שהבטחת לפני תשעה חודשים, שהבנייה בארץ ישראל תימשך".

במקביל, ממשיכים ראשי המועצות להכין את כל אישורי הבנייה לקראת מועד סיום ההקפאה בספטמבר, במטרה לזרז את חידוש הבנייה ביהודה ושומרון, אשר הופסקה לתשעה חודשים בעקבות צו ההקפאה. עם זאת, היציאה למכרזים תתבצע אך ורק תחת אישורו של שר הביטחון ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully