וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום האירני הבא: מפציץ ללא טייס

יום אחרי שתחנת הכוח הגרעינית בבושהר החלה לפעול, חשף נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אב-טיפוס של מטוס ללא טייס מתוצרת טהרן, המסוגל לשאת תחמושת למרחקים ארוכים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אירן חשפה הבוקר (ראשון) את הפיתוח הצבאי האחרון בשרשרת של אמצעי לחימה חדשים מתוצרתה – אב-טיפוס של מפציץ ללא טייס המסוגל לטוס למרחקים ארוכים. המטוס, הראשון מתוצרת אירנית, נקרא "קראר". נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד חשף אותו בטקס לכבוד יום תעשיות הביטחון שמצוין היום במדינה.

לפי אתר רשת "PRESS TV", ה"קראר" מסוגל לשאת תחמושת צבאית ולבצע הפצצות נגד מטרות קרקעיות. הוא גם מסוגל לטוס למרחקים ארוכים במהירות גבוהה.

לאחרונה חשפה אירן צוללות קטנות, טילי קרקע-קרקע, והודיעה כי בכוונתה לשגר לוויין לחלל בתוך שלוש שנים. אתמול החלו אירן ורוסיה בהפעלת תחנת הכוח הגרעינית הראשונה במדינה.

לחתוך ידי התוקף

במהלך נאומו, אמר אחמדינג'ד כי על ארצו להשיג את היכולת להנחית מכת מנע נגד מה שהיא תופסת כאיום, למרות שהיא מעולם לא תהיה הראשונה לתקוף. "אם יש אדם בור, או אגואיסט, או רודן שסתם רוצה לתקוף, אז משרד ההגנה שלנו צריך להגיע לנקודה שבה הוא יוכל לחתוך את ידי התוקף לפני שהוא מחליט לתקוף", אמר אחמדינג'ד.

"עלינו להגיע לנקודה שבה אירן תשמש מטריית הגנה לכל האומות שאוהבות חופש מול התוקפים העולמיים. אנו לא רוצים לתקוף בשום מקום, אירן לעולם לא תחליט לתקוף, אבל המהפכה שלנו לא יכולה לשבת בחיבוק ידיים אל מול הרודנות, אנו לא יכולים להישאר אדישים".

עם הפעלת הכור אתמול, מיהרה אירן לאיים בתגובה קשה אם ישראל או ארה"ב ינסו לתקוף את המתקן ."אנחנו לא מודאגים משום מתקפה עלינו. אנחנו ערוכים לכך. אויבינו יודעים היטב מה תהיה תגובתנו. הסטירה שלנו תהיה כואבת וקשה", אמר נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בראיון שהעניק לעיתון הקטארי 'א-שרק'. לדבריו, לתגובה האירנית "לא יהיו גבולות" והיא עשויה לכלול "את כל כדור הארץ", הוסיף.

משרד החוץ הודיע כי הפעלת הכור האירני בבושהר "לחלוטין אינה מקובלת". דובר המשרד, יוסי לוי ציין כי ישראל קוראת למדינות העולם להפעיל לחץ נוסף על טהרן כדי שתחדל מלהעשיר אורניום.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully