וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות באוסטרליה: תוצאות המדגמים צמודות

מדגמי הבחירות והספירה הראשונית של הקולות באוסטרליה מעידים על התמודדות שוות כוחות כמעט בין המפלגה השמרנית למפלגת הלייבור באוסטרליה. הצפי: "פרלנט תלוי" בו אין רוב מוחלט לאף אחת מהמפלגות הגדולות

אוסטרליה חצויה: לאחר ספירה ראשונית של הקולות בבחירות באוסטרליה, נראה כי המדינה נמצאת בדרכה למצב של "פרלמנט תלוי" לראשונה מאז 1940, בו לאף אחת משתי המפלגות המרכזיות לא יהיה רוב מוחלט של 76 מושבים בפרלמנט. תחנת הטלוויזיה איי.בי.סי אוסטרליה חזתה בתוצאות המדגם שביצעה כי המפלגה השמרנית במדינה תזכה ברוב של 73 מושבים, לעומת מפלגת הלייבור, בראשותה של ראש הממשלה הנוכחית של אוסטרליה, ג'וליה גילארד, שתזכה ב-72 מושבים.

לאחר המדגם אמרה גילארד כי התוצאות הינן "צמודות מידי מכדי לקבוע מה יהיה בסופו של דבר". לעומתה, מנהיג השמרנים, טוני אבוט, הצביע על נצחונו ואמר כי "ברור שמפלגת הלייבור איבדתה את הרוב ואת הלגיטימיות שלה".

הבחירות במדינה נערכות רק חודשיים לאחר שגילארד התמנתה לתפקידה כראש הממשלה לאחר שהחליפה את מנהיג מפלגת הלייבור וראש הממשלה לשעבר, קווין ראד, שצלל בסקרי דעת הקהל. גילאד היא האישה הראשונה אי פעם שעומדת בראש ממשלת אוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully