וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: תקיפה ישראלית בבושהר - פשע בינלאומי

אירן דוחה את דברי שגריר ארה"ב לשעבר באו"ם, שלפיהם נותרו לישראל ימים ספורים כדי לתקוף את הכור הגרעיני בבושהר, לפני שתחל פעולתו ויהיה מאוחר מדי. "איומי התקיפה החוזרים ונשנים איבדו את משמעותם"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

דובר משרד החוץ האירני רמין מהמנפרסט דחה היום (שלישי) את דבריו של שגריר ארה"ב לשעבר באו"ם ג'ון בולטון, על כך שלישראל נותרו ימים ספורים לתקוף את הכור הגרעיני בבושהר. "האיומים הללו על תקיפה הפכו לחוזרים ונשנים ואיבדו את משמעותם", אמר רמין מהמנפרסט. הוא הוסיף כי "לפי החוק הבינלאומי, לא ניתן לתקוף מתקנים שיש בהם דלק אמיתי, בגלל ההשלכות ההומניטאריות".

עלי אכבר סאלחי, ראש הוועדה לאנרגיה אטומית של אירן אמר כי "תקיפה של מתקן בינלאומי הוא פשע בינלאומי מכיוון שההשלכות לא יהיו מוגבלות למדינה שתותקף בלבד אלא יהיו גלובליות".

בראיון לרשת חדשות העסקים של "פוקס" אמר בולטון כי לישראל יש עד 21 באוגוסט כדי לתקוף את הכור על מנת למנוע את הפעלתו. בולטון הזהיר כי ברגע שדלק גרעיני יועבר ללבת הכור, יהיה מאוחר מדי לתקוף. זאת מכיוון שפגיעה תגרום להפצת חומר רדיואקטיבי שייפגע באזרחים אירנים. "אז אם ישראל הולכת לעשות משהו נגד בושהאר, היא חייבת לפעול בתוך שמונה ימים", אמר בולטון.

מתכוננים להפעלה

אולם כשנשאל אם לדעתו ישראל אכן תתקוף, הגיב השגריר לשעבר בספקנות: "אני לא חושב, אני חושש שהם איבדו את ההזדמנות הזאת". ללא תקיפה, אמר בולטון, "אירן תשיג משהו שלאף יריב אחר של ישראל, אף יריב אחר של ארצות הברית במזרח התיכון, יש, וזה מתקן גרעיני מתפקד".

בתוך כך, רשת הטלוויזיה האירנית IRIB שידרה תמונות של משלוח דלק לכור, שנבנה בעזרת רוסיה, כ-1,100 קילומטרים דרומית לעיר הבירה טהרן. בסוף השבוע מסרה רוסיה כי היא תתחיל להעמיד מוטות דלק גרעיני לתוך הכור ב-21 באוגוסט.

אתמול פורסם כי נשיא אירן מחמוד אחמדיג'ד חתם על חוק המחייב את הממשלה להמשיך בהעשרת אורניום לדרגה של 20%, למרות החרפת הסנקציות נגד ארצו, וכי כור נוסף ייבנה בתחילת השנה הבאה. הקהילה הבינלאומית דורשת מאירן להפסיק את הפיתוח הגרעיני שלה, מחשש שתכנית הגרעין נועדה למטרות צבאיות. אירן טוענת כי תכנית הגרעין שלה היא למטרות שלום בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully