וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: ה"הודאה" בטלוויזיה תציל האישה מסקילה?

טליה שחר

12.8.2010 / 12:22

הטלוויזיה הממלכתית באירן שידרה ראיון עם האישה שנידונה למוות בסקילה, בו היא מודה כי ידעה על מזימה לרצוח את בעלה, ומגנה את עורך דינה. פרקליטה: "זה טבעי שהיא תעשה כל מה שיגידו לה כדי להציל את חייה"

הטלוויזיה האירנית פרסמה הודאה של האישה שנידונה למוות בסקילה. בראיון ששודר אתמול (רביעי) באחד הערוצים הממלכתיים המרכזיים במדינה, הודתה סקינה מוחמדי אשטיאני, אם לשניים בת 43, שהיא ידעה על המזימה לרצוח את בעלה, אולם חשבה שזו היתה בדיחה. בנוסף, היא גינתה את עורך הדין שלה.

פרקליטה מוחמד מוסטפייה, שברח לנורבגיה אחרי שניסו לעצור אותו, טען כי היא אמרה את הדברים על מנת להציל את חייה, וציין כי גזר הדין מוות בגין רצח הומר, מכיוון שמשפחתו של בעלה סלחה לה, אך היא עדיין עומדת בפני הסקילה בגין ניאוף.

המקרה של אשטיאני עורר סערה ציבורית ברחבי העולם, ובעקבות זאת השהו רשויות החוק באירן את ההוצאה לפועל של עונשה. במהלך הראיון היא מאשימה את פרקליטה בכך שהוא מתערב בתיק שלה. מוסטפייה טען בעבר כי היא הודתה באשמה לאחר שספגה 99 מלקות, וחזרה בה מהודאתה מאוחר יותר. כמו כן, אשטיאני טענה כי מעולם לא פגשה את מוספייה. "אני אומרת למוסטפייה: כיצד אתה מעז להשתמש בשמי, לשקר בשמי, לומר דברים לגבי שאינם נכונים". את דבריה, שנאמרו בהתרגשות, קריינה אישה בשל המבטא האזרי הכבד של אשטיאני.
היא גם האשימה את התקשורת המערבית בהתערבות בנושא שלה - טענה שלדברי משקיפים מוכיחה כי הראיון התקיים תחת לחץ.

לגבי רצח בעלה, אשטיאני הודתה שידעה על המזימה של בן דודו, אבל לא התייחסה לכך ברצינות. "הגבר נכנס לחיי ושיטה בי עם מילותיו ואמר, הבה נהרוג את בעלי. הוא עבד עלי ואמר, אני אעשה זה בשבילך, איזה בעל גרוע. אני אדאג לך".

פרקליטה של אשטיאני דחה את הטענות שהיא העלתה בראיון ואמר ל-CNN כי התכנית בה הוא שודר "נשלטת בידי שירותי המודיעין האירניים". "זה טבעי שהיא תעשה כל מה שהרשויות יגידו לה כדי להציל את חייה", אמר מוסטפייה. הוא הוסיף: "אסור שהיא תוצא להורג בסקילה, וזה מה שהקהילה הבינלאומית דורשת. זהו הנושא העיקרי שהטלוויזיה הממלכתית באירן ורשויות החוק לא התייחסו אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully