וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: 14 מיליון מושפעים מהשיטפונות

טליה שחר

10.8.2010 / 10:12

בתום עשרה ימי גשמים ושיטפונות בפקיסטן, האו"ם מצביע על כך שמספר העקורים מבתיהם במדינה הוא גדול יותר מאשר באסון הצונאמי ורעידות האדמה בהאיטי ובאסיה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

השיטפונות הכבדים בפקיסטן גרמו למותם של יותר מ-1,600 בני אדם והשפיעו על חייהם של כ-14 מיליון נוספים, כ-8% מתושבי המדינה. הבוקר (שלישי) גובר החשש כי היקף הנזקים עלול לגדול בימים הקרובים בשל המשך גשמי המונוסון העזים והתפשטות השיטפונות דרומה לאזורים בעלי חשיבות חקלאית וכלכלית.

חלוקת סיוע לנפגעי השיטפונות בפקיסטן. רויטרס
צבא פקיסטן חילק רק כ-10,000 חבילות סיוע/רויטרס

בעקבות הנזק הרב, פתח האו"ם בקמפיין לגייס סיוע למדינה מוכת האסון. מזכ"ל הארגון באן קי-מון פרסם בקשה דחופה לגופים ומדינות על מנת שיתרמו "בנדיבות כדי לתמוך בפקיסטן בזמן הקשה הזה". לדברי האו"ם, מספר התושבים שנעקרו מבתיהם הוא גדול יותר ממספר העקורים הכולל באסון הצונאמי ב-2005 ורעידות האדמה בפקיסטן ובהאיטי.

נפגעי השיטפונות בפקיסטן. רויטרס
אזור השטפונות צפוי להתפשט דרומה/רויטרס

אזור האסון נמשך מעמק סוואט בצפון ועד לחבל סינד בדרום, שבירתו היא קראצ'י. 80% מהעיר קאשמור שקועה מתחת למים וחלקים נרחבים של ג'אקובבאד וסיקארפור בחבל סינד נפגעו, כך מסר מנהל רשות שירותי חירום בקראצ'י לסוכנות הידיעות "בלומברג". לדבריו, עלות הנזק לחקלאות ולתשתיות מגיעה למיליארדי דולרים.

מיליונים נותרו מחוסרי בית והם מוצאים מפלט בשטחים גבוהים כשהשטח מסביבם מוצף. צבא פקיסטן מוביל את מאמצי הסיוע, על ידי פינוי אנשים, חלוקת מי שתייה ומזון ותיקון גשרים וכבישים. עד כה, בעשרת ימי האסון חולקו 10,000 חבילות סיוע, שמספיקות רק ל-80,000 נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully