וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכה הורגת?

9.8.2010 / 12:26

מוריסי פנה למלכת אנגליה במכתב גלוי שבו הוא דורש להפסיק את ייצור הכובעים המפורסמים של שומריה מפרוות דב. יש סיכוי למאבק?

מוריסי, 51, סולן העבר של הרכב שנות ה- 80 האלטרנטיבי הסמית'ס וצמחוני אדוק, פירסם לפני שבוע בטיימס הלונדוני מכתב גלוי בו הוא מוקיע את מלכת בריטניה. הסיבה - כובעי חיילי המשמר האישי שלה העשויים פרווה אמיתית. מוריסי הציג את עצמו כ"זמר מצ'שיר" וכתב שהאחריות הבלעדית למלבושי השומרים היא על המלכה. "קשה שלא להפנות מבט אל המלכה עצמה, אחרי הכל הם השומרים שלה וסביר שהיא מודעת לתהליך הנוראי הכרוך בהכנת כובעי פרוות דוב עבור השומרים שלה...המראה של כובעים אלה ללא ספק דוקר בליבה של המלכה".

מוריסי גם מגלה תמיכה בחברת הפרלמנט הקונסרבטיבית אן ווידקומב שהביעה בעבר מחאה על הנושא ושיבחה את סטלה מקארתני, המעצבת הצמחונית שנמנעת משימוש בפרווה או עור בעבודותיה. הוא כתב: "כן...יש מי שחושבים שלבעלי חיים פשוט אין זכויות, אבל אין הגיון ברדיפה מכוונת של הדוב הקנדי השחור, במיוחד לא עבור כובעי שומרים שמלכתחילה נראים מגוחכים וניתנים בקלות להחלפה בגרסאות מלאכותיות הודות לחזון של סטלה מקארתני ומבלי לערב מוות". הזמר סיים את מכתבו באומרו ששומרים החובשים פרווה אמיתית משקפים את "נקודת השפל ברוח האדם".

משמר המלכה המסורתי, חיילי חי"ר ופרשים, אמונים על שמירת המעונות הרשמיים של המונרכיה הבריטית בלונדון מאז המאה ה- 17 ותפקידם אינו בהכרח סמלי בלבד. מאז ניצחון קרב ווטרלו ב- 1815 הם חובשים, בנוסף לחליפת המדים האדומה-שחורה, כובעי פרוות דוב (Bearskin). הכובעים, בגובה של כ- 45 סנטימטרים ובמשקל של כ- 700 גרם, אכן עשויים מפרוותם של דובים קנדים שחורים, אשר כיום מצויים בעיקר בפארקים ויערות מוגנים במדינה עקב תפוצה מצטמצמת ותוחלת חייהם המתקצרת בשל ציד בלתי חוקי והיתקלויות עם בני אדם.

מוריסי, צמחוני מגיל 11 מסיבות אידיאולוגיות, פועל מזה שנים למען זכויות בעלי חיים. כזכור, שיר הנושא באלבום האולפן השני המצליח של הסמית'ס, "בשר הוא רצח" (Meat is Murder) מ- 1985 הוקיע הרג בעלי-חיים לצורך אכילתם. כהוקרה לפעילותו, העניק לו ארגון PETA ב- 2005 אות כבוד על-שם לינדה מקארתני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully