וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליפורניה: בוטל האיסור על נישואי הומואים

טליה שחר

5.8.2010 / 11:30

שופט פדרלי בקליפורניה קבע כי החלטת אזרחי המדינה לאסור על נישואי זוגות חד-מיניים מנוגדת לחוקה ומפלה לרעה הומואים ולסביות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הקהילה הגאה בארצות הברית, הנאבקת למען שוויון זכויות, רשמה אתמול (רביעי) הישג משמעותי, לאחר ששופט פדרלי בסן פרנסיסקו בקליפורניה קבע כי האיסור על נישואי זוגות חד-מיניים במדינה מנוגד לחוקת ארצות הברית. השופט וון ווקר כתב בהכרעתו, כי האיסור מפלה באופן לא הגיוני נגד הומואים ולסביות.

מפגינה למען ביטול האיסור על נישואים חד-מיניים. Justin Sullivan, GettyImages
הקהילה הגאה חוגגת בקליפורניה/GettyImages, Justin Sullivan

בכך הפך השופט את ההחלטה הידועה בשם "פרופ 8" (הצעה מספר 8) שהתקבלה במשאל במדינה בנובמבר 2008, שאסרה על זוגות חד-מיניים להינשא באופן חוקי. ההחלטה - שהתקבלה ברוב של 52% מהמצביעים, והגדירה נישואים כ"איחוד בין גבר לאישה" - אף עמדה במבחן בית המשפט העליון בקליפורניה, שקבע כי האזרחים רשאים לשנות את החוקה שלהם.

"פרופ 8 לא מספקת שום בסיס הגיוני להפלות הומואים ולסביות בכך שמונעים מהם רישיון נישואים", כתב השופט. "אכן, ההוכחות מראות שפרופ 8 לא עושה דבר מלבד לקדש בחוקת קליפורניה את הרעיון שנישואים של בני זוג לא מאותו מין הם נעלים יותר מאלה של זוגות חד-מיניים".

הולכים לעליון?

להתפתחות האחרונה צפויה להיות השפעה מרחיקת לכת, לאחר שתומכי האיסור הבטיחו לערער, בטענה שהחלטת השופט מנוגדת לרצון אזרחי קליפורניה. הנושא עשוי להגיע לפתחו של בית המשפט העליון של ארצות הברית. אולם עד שהערעורים יידונו, לא ניתן יהיה לחדש את הנישואים החד-מיניים.

"עבדנו קשה מאוד בשביל זה, ולמעשה, זה נהדר לראות באמריקה שהמערכת עובדת", אמר קארול ראסל, החיה עם בת זוגה במשך 41 השנים האחרונות.

הנושא הוא אחד הטעונים ביותר בחברה האמריקאית, שמפלג בין אבירי זכויות האזרח, שטוענים כי הם מנהלים למעשה מאבק על שוויון זכויות, לבין מתנגדיו, הטוענים כי נישואי זוגות חד-מיניים מהווים איום למשפחה המסורתית.

כיום חמש מדינות והעיר וושינגטון מאפשרות לזוגות חד-מיניים להינשא, אולם הממשל הפדרלי אינו מכיר בנישואים אלה. לעומת זאת, עשרות מדינות אסרו על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully