וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל הציעה לקלוט אירנית שנידונה לסקילה

טליה שחר

1.8.2010 / 11:48

נשיא ברזיל לולה דה סילבה פנה למנהיגי אירן בבקשה לאפשר לארצו לספק מקלט מדיני לסקינה מוחמדי אשטיאני. האירנית נידונה למוות בסקילה לאחר שהורשעה בניאוף

נשיא ברזיל מנסה לנצל את יחסיו הקרובים עם נשיא אירן על מנת לעזור בפתרון המשבר ההומניטרי שנוצר, לאחר שאישה אירנית שהורשעה בניאוף נידונה למוות בסקילה. אתמול (שבת) פרסמו כלי תקשורת במדינה כי לולה דה סילבה הציע לספק לסקינה מוחמדי אשטיאני מקלט מדיני. "אני רוצה לפנות לחבר שלי אחמדינג'ד, המנהיג העליון של אירן (עלי חמנאי), וממשלת אירן", לאפשר לברזיל לקחת את האישה", אמר נשיא המדינה לולה דה סילבה.

מוחמדי אשטיאני, אם לשניים בת 43, הורשעה ב-2006 בניהול רומן מחוץ לנישואים במהלך משפטם של רוצחיו של בעלה. בעקבות הרשעתה היא נידונה לסקילה למוות, כך דיווח ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל". הידיעות על העונש הציתו מחאה בינלאומית ורשויות אירן אמרו כי בשלב זה גזר הדין הושהה, אולם לא ידוע אם הוא הומר.

לאחרונה עזרה ברזיל לתווך בגיבוש הסכם להעשרת אורניום אירני, והיחסים בין שני המנהיגים קרובים. בשבוע האחרון הושק בברזיל קמפיין הקורא ללולה להתערב בנושא. "יש לי כבוד לחוקים של מדינה, אבל אם הידידות שלי והחשיבות שאני חש כלפי נשיא אירן והעם האירני שווים משהו, אם האישה הזאת גורמת לאי נחת, אנו נוכל לקלוט אותה בברזיל".

דבריו של לולה נאמרו במהלך עצרת בעיר קוריטיבה למען מועמד מפלגתו לנשיאות המדינה דילמה רוסף. לולה יסיים את כהונתו השנייה בדצמבר, ולא יכול להתמודד על כהונה שלישית רצופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully