וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכיר חיזבאללה חשוד ברצח חרירי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.7.2010 / 0:01

בכיר חיזבאללה מוסטפא בדר א-דין מסתמן כחשוד המרכזי של ועדת החקירה הבינלאומית לרצח ראש ממשלת לבנון רפיק חרירי, כך דיווח הערוץ הראשון. לפני כשבוע אמר נסראללה שישראל עומדת מאחורי ההאשמות

בכיר חיזבאללה, מוסטפא בדר א-דין, המכונה אליאס סאב, סומן כחשוד המרכזי על ידי ועדת החקירה הבינלאומית לרצח ראש ממשלת לבנון רפיק חרירי – כך דיווח אמש (חמישי) הערוץ הראשון. סאב, בכיר צבאי בארגון, הוא בן דודו וגיסו של עימאד מורנייה שנהרג בפברואר 2008 מפיצוץ מטען שהוטמן במשענת מושב הרכב שלו. הסברה היא כי סאב הוא האחראי לרצח שליט כווית בעזרת מכונית תופת בשנת 1985.

נשיא סוריה בשאר אסד נועד אתמול בדמשק עם עבדאללה מלך ערב הסעודית ודן עימו בצורך לשמור על היציבות בלבנון לקראת פרסום מסקנות הוועדה. בהודעה משותפת בתום הפגישה נמסר כי השניים ימשיכו "לתמוך באחדות שהושגה בלבנון ובכל מה שעשוי לסייע בהשגת יציבות, אחדות וחיזוק האמון בין האזרחים".

השניים צפויים להגיע היום יחד ללבנון כדי לסייע בהרגעת המתיחות לקראת פרסום מסקנות הוועדה. בין השאר הם צפויים להיפגש עם נשיא לבנון מישל סלימאן וראש הממשלה סעד חרירי, שהוא בנו של רפיק חרירי שנרצח ב-2005.

לפני כשבוע התייחס מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לאפשרות שוועדת החקירה תאשים את חיזבאללה ברצח חרירי. נסראללה אמר, כי "חיזבאללה לא פוחד מכלום. כל מי שמנסה לזמום מזימות נגד חיזבאללה ולבנון ולפגוע בנו - ייכשל. הוא זה שצריך לדאוג, הוא זה שצריך לפחד, משום שהוא ייכשל ויובס" .

בנאום טלוויזיוני שנשא מביירות אמר נסראללה, כי "ישנם גורמים אמריקאים וישראלים שמפיצים שמועות לפיהן פעילים בחיזבאללה מעורבים בחיסול רפיק חרירי". הוא ציין, כי "יש תכנית חדשה שמטרתה לפגוע בחיזבאללה על ידי ניצול פרשת חיסול חרירי ובאמצעות ועדת החקירה הבינלאומית". נסראללה אמר כי לארגונו נודע כי גורמים בחיזבאללה יואשמו במעורבות בחיסול חרירי וכי גם ראש ממשלת לבנון סעד חרירי עדכן אותו כי ההחלטה הצפויה היא להאשים פעילים בארגון במעורבות בהתנקשות.

עדכון ראשון: 21:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully