וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרב שהפקיר חיים לא ראוי לזהות עכשיו גופות"

28.7.2010 / 13:27

בג"ץ דן בעתירת הורי החיילים ההרוגים באסון הכבל נגד מינוי רפי פרץ לרב הצבאי הראשי. פרקליט ההורים: "אפילו השטן לא יכול היה לשרטט תסריט שדווקא מי שהפקיר פצועים נוסע לרומניה כסמכות המוסרית העליונה כדי לזהות גופות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

בג"ץ דן היום (רביעי) בעתירתם של הורי החיילים גיל סוריאנו ואסף רוזנברג שנהרגו באסון הכבל ב-1992, נגד מינויו של תת אלוף רפי פרץ לתפקיד הרב הצבאי הראשי. במהלך הדיון אמר עורך הדין אליעד שרגא, שמייצג את משפחות ההרוגים, כי "אפילו השטן לא יכול היה לשרטט תסריט שכזה שדווקא היום רפי פרץ, מי שהפקיר פצועים, נוסע לרומניה כסמכות המוסרית העליונה של צה"ל על מנת לזהות את גופות חללי היסעור".

במהלך הדיון מתחה השופטת מרים נאור ביקורת נוכח העבודה שהרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, לא נפגש עם ההורים השכולים בטרם קיבל את ההחלטה על מינויו של פרץ. לדבריה, "קצת צורם שכבוד הרמטכ"ל וכבוד שר הביטחון לא זימנו את המשפחות לשימוע או אפילו לפגישה". השופטת הוסיפה כי "כל מי שגדל בארץ הזאת יודע שכאב של משפחה שכולה אינו מגליד או מתיישן, אך עם זאת אנו נכריע רק על פי עובדות דו"ח וינוגרד לאירוע". השופטת הציעה לצדדים לקיים פגישה ביניהם בה כל צד יאמר את דברו.

הרמטכ"ל מסר בתגובה להצעת בג"ץ באמצעות פרקליט המדינה כי אין לו כל כוונה להיענות להצעת שופטי העליון ולהיפגש עם המשפחות בעניין מינויו של רפי פרץ לרב הצבאי הראשי. בתשובת המדינה לבג"ץ נכתב בשמו של הרמטכ"ל כי "ההחלטה על מינויו של פרץ לקחה בחשבון את כל השיקולים הרלבנטיים והרמטכ"ל אינו מוצא לנכון לפתוח מחדש את נושא מינויו של פרץ לתפקיד הרבצ"ר". עם זאת נמסר כי הרמטכ"ל יהיה מוכן לשקול פגישה עם המשפחות. השופטת מרים נאור ביקרה את החלטת הרמטכ"ל ואמרה "אני מביעה תמיהה על המילים לשקול לפגוש. אני לא מרוצה מזה". השופטים החליטו בסוף הדיון לעיין בדו"ח וינוגרד שחקר את אסון הכבל ולדון בתיק בעוד מספר שבועות.

במהלך הדיון הביע בא כוחן של המשפחות חשש כי הפגישה עם הרמטכ"ל לא תועיל. לדברי עו"ד שרגא, "האמהות לא זקוקות לליטוף של הרמטכ"ל, ואם זו תהיה פגישה רק לצורך נחמדות אז זו תהיה פגישה מיותרת. אנו מתייחסים כאן למי תהיה הדמות המוסרית מספר אחת בצבא ולא ייתכן שמי שיוצא לחפש גופות ברומניה זה אותו רפי פרץ שהפקיר גופות לפני 18 שנה. הוא לא יכול לקבל פרס על ההתנהגות שלו".

לפני הדיון הביעו אמהות החיילים לאה צוריאנו ומאיה נוסבאום את תחושותיהן הקשות על נסיעתו של פרץ לרומניה. "יש כאן עניין ערכי, ודווקא אדם כמוהו שכשל בעניין כה מוסרי וערכי מתעסק היום בחללי צה"ל וזה כואב לנו. מי שלא הציל חיילים - לא יכול ללכת ולהספיד אותם".

"אסון הכבל" אירע באוגוסט 1992, כאשר במהלך אימון של יחידת 669 במדבר יהודה נקרע הכבל אליו היו קשורים שני לוחמי היחידה, סמל גיל צוריאנו וסמל אסף רוזנברג. פרץ, שהיה מפקד המסוק, הועמד לדין בעקבות המלצות ועדת חקירה חיצונית שהוקמה לאירוע בראשות השופט אליהו וינוגרד, ואף נשפט וננזף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully