וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון תתלונן באו"ם: ישראל מרגלת בתחומנו

הקבינט הלבנוני יתלונן בפני מועצת הביטחון של האו"ם על "פעולות הריגול של ישראל" בארץ הארזים. לבנון טוענת כי בתחומה פעלו עשרות מרגלים. על שלושה מהם נגזר עונש מוות. דיווח: אחד החשודים בריגול נמלט לגרמניה

לבנון מתכננת להגיש תלונה לאו"ם במסגרתה תאשים את ישראל בריגול בתחומה. כך אמר אמש (רביעי) שר התקשורת טארק מיטרי בישיבת הקבינט הלבנוני. מיטרי אמר כי השרים בממשלתו הסכימו פה אחד "להגיש דו"ח מפורט על הסוכנים למועצת הביטחון של האו"ם".

במהלך החודש האחרון נעצרו בלבנון ארבעה בני אדם בחשד לריגול עבור ישראל, מתוכם על שלושה נגזר עונש מוות. על פי דיווחים, מאז חודש אפריל שבשנה שעברה נעצרו בלבנון כ-50 בני אדם בחשד לריגול.

מוקדם יותר מסר מקור משפטי לסוכנות הידיעות הצרפתית כי בית הדין הצבאי בלבנון גזר עונש מוות על לבנוני שהורשע בריגול למען ישראל. האיש, חסן אחמד אל-חוסיין, הואשם בהעברת מידע למודיעין הישראלי אודות תנועת כוחות חיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה וכן אודות מוצבים ומבנים של הארגון הלבנוני.

בתוך כך, העיתון הלבנוני "א-דיאר" דיווח הבוקר, כי לבנוני החשוד בריגול למען ישראל הצליח להימלט מהמדינה בטיסה לפרנקפורט שבגרמניה לפני שנעצר. לפי הדיווח, החשוד, רסא אל-ג'ד, הוא קצין לשעבר בצבא לבנון. על פי הדיווח בעיתון, אדם נוסף החשוד בריגול הצליח להימלט בטיסה ללונדון. על פי העיתון, חברו שהסיעו לשדה התעופה נעצר על ידי כוחות הביטחון והודה כי חברו טס ללונדון.

בתחילת החודש אישרה חברת התקשורת הסלולרית הממשלתית בלבנון "אלפא" את הדיווחים בלבנון על מעצרם של שניים מעובדיה בחשד לריגול למען ישראל. החברה דיווחה כי אחד העובדים הועסק כטכנאי, הממונה על תחזוקת ציוד רשת המשמש לתקשורת בין תחנות שידור. ארגון חיזבאללה אמר בתגובה כי ריבוי המעצרים מעיד על יכולתה של ישראל לחדור לרשתות התקשורת בלבנון ולשלוט בהן. "המקרה נוגע לסוגיות ביטחוניות בלבנון ולביטחונו של כל אזרח לבנוני באשר הוא. המדינה נעשתה חשופה אל מול האויב", נמסר מהארגון.

בארגון חיזבאללה מעריכים עוד כי התרומה העיקרית של המרגלים לישראל היתה בשכפול עדויות, כגון מסמכים טלפוניים, במטרה להפליל את ארגון חיזבאללה ברצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל חרירי בשנת 2005. לבנון, הנמצאת באופן רשמי במצב של מלחמה עם ישראל, תיארה את המעצרים כ"פגיעה משמעותי באיסוף המודיעיני של ישראל" וציינה עוד כי חלק מהחשודים בריגול משתפים פעולה עם חוקריהם ועד כה העבירו להם מידע חיוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully