וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיזבאללה חושש שיואשם ברצח חרירי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.7.2010 / 17:53

עיתון כוויתי דיווח כי בחיזבאללה נערכים לאפשרות שוועדת החקירה הבינ"ל החוקרת את רצח ר"מ לבנון לשעבר תפנה לעברו אצבע מאשימה. עוד דווח כי אילו יואשם, בכוונת הארגון להסלים המצב באזור

חיזבאללה בלחץ? על פי דיווח שהתפרסם הבוקר (שלישי) בעיתון הכוויתי "א-סיאסה", הנהגת הארגון הלבנוני מקיימת בשבועות האחרונים התייעצויות תכופות בעקבות מידע שהודלף אליה, לפיו ועדת החקירה הבינלאומית החוקרת את חיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי תאשים פעילים בחיזבאללה במעורבות ברצח. העיתון, הידוע באיבתו לחיזבאללה, דיווח כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה משתתף באופן אישי באותן התייעצויות.

העיתון דיווח כי לאחר שהתקבל המידע, יצאו בכירים בחיזבאללה לסוריה כדי להתייעץ עם בכירים במדינה כיצד לפעול. לפי הדיווח, הבכירים הסורים ביקשו מצמרת חיזבאללה להמתין ולפעול בתיאום עם סוריה לפני כל נקיטת צעד משום שסוריה מתכוונת לקיים מגעים עם גורמים ערבים ובינלאומיים בנושא, בעיקר עם ערב הסעודית.

לפי העיתון, אם פעיליו אכן יואשמו במעורבות ברצח חרירי, צפוי חיזבאללה לפעול להסלמה שתביא לשינוי כללי המשחק בלבנון שסוכמו בהסכם דוחה מ-2008. במישור הפוליטי מתכוון הארגון הלבנוני לפעול להפלת הממשלה על ידי הגשת התפטרות של שרי חיזבאללה, וכן הפעלת לחץ על מנהיג הדרוזים וואליד ג'ונבלאט ועל הנשיא מישל סלימאן שיורו לשריהם להתפטר. זאת כדי שתוקם ממשלה חדשה עם רוב לחיזבאללה ובני בריתו. על פי הדיווח, חיזבאללה מעוניין להקים ממשלה אחרת כדי שיוכל לפגוע פיננסית בבית הדין הבינלאומי.

במישור הביטחוני צפוי חיזבאללה ליצור מתיחות ביטחונית באזורים שונים בלבנון על מנת להסיט את תשומת הלב מהחלטת ועדת החקירה. בנוסף צפוי חיזבאללה, על פי העיתון, לפתוח באינתיפאדה ביטחונית באזורים שונים במדינה ולהשתלט על אזורים מסוימים. העיתון דיווח כי אפשרות אחרונה מבחינת חיזבאללה הוא לנקום את מותו של בכיר הארגון עימאד מורנייה וכך לגרור את ישראל למלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully