וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן הציג את תנאיו לפתיחה במו"מ ישיר

על רקע הלחצים האמריקאיים לפתיחה בשיחות ישירות, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי על ישראל להסכים לנוכחות צד שלישי בשטח המדינה הפלסטינית ולחילופי שטחים "הוגנים"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הציג היום (שבת) את תנאיו לפתיחה במשא ומתן ישיר עם ישראל. ראשית, על ישראל להסכים לרעיון שצד שלישי ישמור על גבולותיה של המדינה הפלסטינית העתידית וכן צריכה להיות הסכמה ישראלית עקרונית לחילופי שטחים הוגנים שיפצו את הפלסטינים על האדמות עליהן יושבות התנחלויות שלא יפונו במסגרת הסכם הקבע. הצהרתו של יו"ר הרשות כפי שפורסמה בראיון לעיתון הירדני "אל-רד" מגיעה על רקע הלחצים המופעלים מוושינגטון על הצדדים לפתוח במשא ומתן ישיר.

אחד מסלעי המחלוקת העקרוניים בין ישראל והפלסטינים הם סידורי הביטחון שיכוננו בין המדינות במסגרת הסדר שלום כולל. אבו מאזן כבר הביע בעבר את הסכמתו לנוכחות כוח נאט"ו בגבולות המדינה הפלסטינית, במטרה להפיג את החששות הישראלים מפני תהליך חימוש פלסטיני. "עכשיו דרושה מהישראלים הסכמה עקרונית לתנאים אלו", אמר אבו מאזן, "כלומר, האם הם מסכימים לנוכחות צד שלישי בשטח המדינה הפלסטינית שתקום בהתבסס על גבולות 1967. אם הם יסכימו לכך, זה ייחשב בעינינו כהתקדמות מספקת לקראת פתיחה בשיחות ישירות".

לבד מסידורי הביטחון, כאמור, התנה אבו מאזן את פתיחת השיחות הישירות עם ישראל בהסכמה לחילופי שטח הוגנים בהסדר. בהתייחס לאפשרות לפיה גושי התנחלויות ישראלים לא יישארו במקומם, אמר אבו מאזן כי "אמרנו כבר שהגבולות יתבססו על גבולות 1967 עם הסכמה על חילופי שטחים הוגנים". מקורות רשמיים פלסטינים אמרו בעבר כי על השטח שיוחלף אסור להיות גבוה מ-2% משטח המדינה הפלסטינית.

יו"ר הרשות נועד היום ברמאללה עם ג'ורג' מיטשל, השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, לאחר שמיטשל נפגש אתמול בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביקורו של מיטשל לאזור מגיע באמצע הדרך לערך בשיחות הקרבה בין ישראל והפלסטינים אשר צפויות להסתיים בחודש ספטמבר, במקביל לסיום תקופת הקפאת הבנייה בהתנחלויות. ראש הממשלה נתניהו חזר ואמר בכל הזדמנות כי הוא קורא ליו"ר הרשות אבו מאזן לפתוח בשיחות ישירות, שכן לטענת ישראל שיחות הקרבה הן "בזבוז זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully