וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוטרים הרגו אזרחים לאחר הוריקן קתרינה"

טליה שחר

14.7.2010 / 15:35

משרד המשפטים בארה"ב הגיש כתבי אישום נגד שישה שוטרים במשטרת ניו אורלינס, שהיו מעורבים בשני מקרי מוות ימים ספורים אחרי הוריקן קתרינה, ופעלו לטיוח החקירה

שישה שוטרים במשטרת ניו אורלינס הואשמו במעורבות באירועי ירי שגרמו למותם של אזרחים מספר ימים אחרי הוריקן קתרינה ב-2005. ארבעה קצינים מואשמים שפתחו באש לעבר אזרחים לא-חמושים וגרמו למותם של שני בני אדם. שני מפקחי משטרה מואשמים שעזרו לקצינים לטייח את חקירת המקרים. אם יורשעו, ארבעת הקצינים עלולים לקבל גזר דין מוות.

זהו המקרה הבולט ביותר מתוך שמונה תקריות בהם מעורבים קציני משטרת ניו אורלינס, הנמצאות תחת חקירה של רשויות החוק הפדרליות.

ארבעת הקצינים, קנת' בואן, רוברט גיסוויוס, רוברט פולקון ואנתוני ויאבוסו, מואשמים ששבוע לאחר שהוריקן קתרינה גרמה לשטפונות שהציפו את רוב העיר, הם פתחו באש לעבר משפחה שהיתה על גשר דאנציג במזרח העיר, הרגו נער בן 17 ופצעו ארבעה. אחד הקצינים גם ירה ברונלד מדיסון, גבר מוגבל שכלית בן 40, בעוד שקצין אחר בעט בו לאחר שנפצע, כך נכתב בכתב האישום. הגבר מת בזירת האירוע.

"חיכנו הרבה זמן צדק"

"לא נסבול פעולות רעות בידי אלה שנשבעו להגן על הציבור – לא נהיה מוכנים לקבל זאת", אמר התובע הכללי של ארצות הברית אריק הולדר, במהלך מסיבת העיתונאים בה הודיעו על הגשת כתבי האישום. התובע הפדרלי בניו אורלינס אמר שהחקירה נמשכת. משרד המשפטים יקבע האם התובעים יבקשו עונש מוות.

"המשפחה שלנו חיכתה זמן רב לצדק במקרה הזה", מסרה משפחתו של מדיסון. "אנו מודים על כך שמשרד המשפטים לקח את המקרה הזה ברצינות וערך חקירה מעמיקה שהביאה לכתבי האישום האלה".

פרקליטו של אחד הקצינים אמר כי הגורמים הפדרלים היו צריכים לקחת בחשבון את הכאוס שבו פעלה המשטרה במהלך הימים הראשונים אחרי הוריקן קתרינה. "ברור שהממשלה הפדרלית שכחה או בחרה להתעלם מהנסיבות בהן עבדו השוטרים, וברור שבחרו לא לקחת בחשבון אף אחת מהנסיבות כשהם החליטו להאשים אותם ברצח בכוונה תחילה", אמר אריק הסלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully