וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט הבא? גם לוב הודיעה שתשלח ספינה לעזה

לפי הדיווח, בנו של שליט לוב אירגן ספינה הנושאת ציוד הומניטרי, שתצא בהמשך היום מיוון, בניסיון נוסף לשבור את המצור על עזה

סעיף אל איסלם קדאפי, בנו של שליט לוב מועמר קדאפי, מתכוון לשלוח ספינת סיוע לעזה, בניסיון נוסף לשבור את המצור מעל הרצועה. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, ספינת המטען תפליג לרצועה מלבריו שביוון, הנמצאת 60 קילומטרים דרומית-מזרחית לאתונה.

גורם בשגרירות הלובית ביוון מסר, כי הספינה תצא לדרכה בהמשך היום (שישי), וכי היא מפליגה בשליחות הומניטארית. הארגון הבינלאומי לצדקה ופיתוח של קדאפי, הממוקם בטריפולי, מסר כי על הספינה יהיו כ-2,200 טון של ציוד הומניטרי, שיכלול מזון ותרופות.

ביום שלישי האחרון הודיע הארגון האירופי המכנה את עצמו - "הקמפיין האירופי למען הסרת המצור על עזה" כי שבעה כלי שיט מאירופה יצטרפו למשט השני לעזה, במטרה לשבור את המצור. בהודעה שנמסרה מהארגון, ממקום מושבו בבריסל, נאמר כי עשרות מתנדבים ביקשו להצטרף למשט. לדברי גורמים בארגון, "הודענו על ההרשמה למשט לפני שלושה שבועות, ועד כה 9,000 איש הגישו בקשה להצטרף".

לפי הדיווחים בביירות, בקרוב אמורות פעילות לבנוניות לצאת במשט לעבר רצועת עזה על סיפון שתי ספינות במטרה לשבור את המצור הישראלי המוטל עליה. אל הנשים יתלוו גם פעילים אירופאים ועיתונאים. עם זאת, מארגני המשט טרם הודיעו על תאריך יציאה רשמי להפלגה. גם אירן הודיעה כי תשלח ספינות סיוע לרצועה.

כזכור, בחודש מאי נהרגו תשעה בני אדם בהשתלטות חיל הים על הספינה הטורקית "מרמרה”, שניסתה להפר את המצור הימי על עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully