וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: מודאגים מהתקרבות סוריה לאירן

ארה"ב הביעה חשש שמא מערכת מכ"ם שכביכול העבירה אירן לסוריה תשנה את המאזן האזורי ותסייע להתגונן מפני ישראל, וכן מהאפשרות שהטכנולוגיה תועבר לחיזבאללה

ארצות הברית הביעה הלילה (שישי) חשש משיתוף הפעולה הגובר בין סוריה לאירן. הדאגה בארה"ב באה על רקע דיווח לפיו אירן שלחה לסוריה מערכת מכ"ם מתקדמת שתסייע לדמשק להתגונן מפני התקפה ישראלית בעתיד. ה"וול סטריט ג'ורנל" מצטט מקורות אמריקאים וישראלים בעילום שם הטוענים כי אירן העבירה בשנה שעברה את מערכת זיהוי כלי הטיס לסוריה.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית פיליפ קראוולי אמר כי לארה"ב "קשה" לקבוע בוודאות האם מערכת המכ"ם אכן עברה לסוריה והוסיף כי ארה"ב מודאגת מהיחסים בין אירן וסוריה. "אנחנו סבורים כי התוכניות של אירן לאזור אינן עולות בקנה אחד עם האינטרסים הסוריים", אמר קראוולי. למרות שציין כי לכל מדינה הזכות להגן על עצמה, הדגיש קראוולי מקור הדאגה האמריקאית שמא מערכת המכ"ם נשלחה לסוריה, היא היחסים הקרובים בין דמשק לחיזבאללה.

"דאגותינו, כמובן, היא שסוריה תעביר את הטכנולוגיה לחיזבאללה", אמר קראוולי וציין כי "ארה"ב משוחחת על כך עם סוריה בשיחות התקופתיות עמה". נשיא ארה"ב משקיע מאמצים מאז כניסתו לתפקיד לקיים דיאלוג עם סוריה ולאחרונה מנסה להעביר אישור בסנאט האמריקאי לשלוח שגריר אמריקאי לדמשק, לראשונה מזה חמש שנים.

אולם, מינוי השגריר התברר כשנוי במחלוקת בוושינגטון, במיוחד לאור טענות ישראל כי סוריה העבירה טילי סקאד לחיזבאללה. סוריה הכחישה כי העבירה טילים ארוכי טווח לבעחת בריתה השיעית בלבנון וגם ארה"ב לא אישרה בפומבי את טענותיה של ירושלים.

גורם אמריקאי בכיר אמר בעקבות הדיווחים על העברת המכ"ם מאירן לסוריה כי גם אם אלו יתבררו כנכונים, עדיין לא ברור אם סוריה עברה בכך החלטות בינלאומיות שכן סוריה נמצאת תחת סנקציות צבאיות חלקיות בלבד. "מכ"ם הוא בהגדרה מערכת הגנתית", אמר המקור. "הסוגיה המרכזית היא האם הדבר יביא ליציבות או לחוסר יציבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully