וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הגנרל יפוטר בגלל שלעג לבכירי הממשל?

הגנרל סטנלי מקריסטל, מפקד הכוחות האמריקאיים באפגניסטן, זומן לפגישה בוושינגטון לאחר שהוא ועוזריו השמיצו בכירים בממשל האמריקאי במסגרת ראיון עיתונאי

מפקד כוחות ארצות הברית באפגניסטן, הגנרל סטנלי מקריסטל, זומן היום (שלישי) לשיחת הבהרה בבית הלבן, לאחר שמתח ביקורת על הממשל האמריקאי במסגרת ראיון עיתונאי שהוא העניק. מקריסטל נקרא להשתתף בפגישה בנושא אפגניסטן ופקיסטן שהיתה אמורה להיערך באמצעות שיחת וידאו.

הבוקר התנצל מקריסטל על הכתבה בכתב העת "רולינג סטון", בה הוא ועוזריו הבכירים לגלגו על חברי הצמרת האזרחית, ביניהם סגן הנשיא ג'ו ביידן, שהתנגד לדרישתו של מקריסטל לשגר חיילים נוספים לאפגניסטן, ושגריר ארה"ב בקאבול קארל אייקנברי.

שר ההגנה של ארצות הברית, רוברט גייטס, אמר הערב כי מפקד הגנרל מקריסטל, שגה שגיאה חמורה כשלעג למקורביו של הנשיא. בהודעה שפירסם גייטס נאמר כי מקריסטל לא הפגין שיקול דעת ראוי, אך עם זה התנצל לפני שר ההגנה וניסה ליצור קשר גם עם אישים אחרים שמתח עליהם ביקורת. גייטס לא ציין אם הקצין הבכיר יפוטר עקב דבריו.

בראיון מתואר מקריסטל כאדם "שהצליח לעצבן כמעט את כל מי שיש לו עניין בקונפליקט הזה". בין היתר הוא סיפר כי הוא מרגיש שאייקנברי בגד בו. עוזריו של הגנרל לעגו על ביידן, תיארו את היועץ לביטחון לאומי ג'ימס ג'ונס כ"ליצן התקוע ב-1985", ואמרו שמקריסטל "מאוכזב" מהנשיא ברק אובמה.

כבוד והערצה לנשיא אובמה

"אני שולח את התנצלותי הכנה עקב הכתבה. זאת היתה טעות שמשקפת שיקול דעת לקוי, ולעולם לא היתה צריכה לקרות", אמר מקריסטל בהודעה שפרסם הפנטגון. "לאורך הקריירה שלי חייתי לפי עקרונות של כבוד עצמי ויושרה מקצועית. מה שהשתקף בכתבה הזאת אינו עומד בסטנדרטים האלה", הוא הוסיף.

מקריסטל ועוזריו לא מתחו ביקורת ישירה על הנשיא ברק אובמה, אך אחד העוזרים אמר כי "לא נוצר חיבור" בין מקריסטל לבין הנשיא אובמה. "זה ברור שאובמה לא יודע דבר עליו, מי הוא. הוא לא נראה יותר מדי מעורב. הבוס היה די מאוכזב", תיאר אחד העוזרים פגישה בין השנים בחדר הסגלגל.

"יש לי כבוד עצום והערצה לנשיא אובמה וצוות הביטחון הלאומי שלו, ולמנהיגים האזרחים, ולחיילים הנלחמים במלחמה הזאת" , אמר מקריסטל בהתנצלותו. "ונותרתי מחויב להבטיח את הצלחתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully