וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובב מונדיאל? הוובוזלה עוד תהפוך אותך לחירש

גיל סימה

22.6.2010 / 5:13

מומחים טוענים כי מעבר להיותן מעצבנות להפליא, הוובוזלות עלולות לגרום "נזק ארוך טווח" למע' השמיעה. "90 דקות במגרש מלא וובוזלות שוות ערך לחמש שנות עבודה במפעל תעשייתי"

עוד סיבה טובה להרחיק את חצוצרת הפלסטיק הצווחנית המתקראת וובוזלה, מאצטדיוני הכדורגל: מדידות שנעשו במהלך משחקי המונדיאל האחרונים חושפות כי רעשי הוובוזלה עלולים לגרום לנזק משמעותי במערכת השמיעה. מומחים טוענים, כי ישיבה ממושכת בת 90 דקות, כאורכו של משחק שלם, באצטדיון רועש בנשיפות בוובוזלות - "שוות ערך לחמש שנים של עבודה רצופה במפעל תעשייתי". עוד נטען, כי הרעש חמור עד כדי כך שהוא יכול להוביל לאובדן ממשי וקבוע של כושר השמיעה.

"הפגיעה ברמת השמיעה ובאיכותה היא בלתי הפיכה", הסביר דני אנגל, מנכ"ל "חברת בטיחות אנוש", המוסמך גם כבודק תקני רעש. "בהתחלה זה מתבטא בנזק זמני. כל אחד מאיתנו מכיר את זה, כאשר הוא יוצא מדיסקוטק או מאולם חתונות, ולפתע שומע צלצולים באוזניים. אך כשנמצאים למעלה משעה בסמיכות לרעשים ברמות דציבלים כאלו, הנזק גדל באופן משמעותי והשמיעה נפגעת. אדם בעל רמת שמיעה טובה יכול להפוך כמעט לחירש", טען.

ממדידות שנערכו על ידי מארגני המונדיאל ומומחים שונים, עולה כי רמות הרעש מהוובוזלות עולות על 120 דציבלים. על פי התקן, לא מומלץ לשהות באזורים שהרעש בהם מגיע לרמות אלו למעלה מחצי דקה. המומחים מספרים כי כל זמן נוסף מגביר את הסיכון לפגיעה משמעותית בשמיעה. מנהלי תחנות השידור של המונדיאל הצליחו בינתיים להעלים את רעשי הוובוזלות באמצעים טכניים, על ידי הסרת תדרי השמע שלהם. לעומת זאת, עבור הצופים שנמצאים באצטדיון - "הפיתרון היחיד הוא שימוש באטמי אוזניים", אמר אנגל. לדבריו, גם פתרון זה אינו מספק, חרף הרמות הגבוהות של הרעש.

הן השחקנים והן צופי המונדיאל הביעו תלונות קשות על אותו רעש הבלתי נסבל שנשמע במגרשים עצמם וכן גם בשידורי הטלוויזיה. לפיכך ערוצי השידור השתמשו במערכות לעיבוד אותות קול על מנת להוריד את רעשי הרקע ולשמר את הקולות הרגילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully