וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: המורדים הכורדים "יתבוססו בדמם"

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן מותח ביקורת כלפי ישראל ומאבקה בטרור, אך מנגד מבטיח כי "לוחמי ארגון המורדים הכורדי PKK לא ינצחו, אנו נחושים במאבק נגד האויב והטרור"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

על רקע הביקורת הקשה שהטיח ראש ממשלת טורקיה בממשלת ישראל בשל פעילות צה"ל נגד המשט לעזה, הבטיח היום (ראשון) רג'יפ טייפ ארדואן לנקוט ביד קשה נגד ארגון המורדים הכורדים PKK. זאת לאחר שביומיים האחרונים נהרגו 12 חיילים בעימותים בין הצבא לארגון. במהלך טקס האשכבה בבסיס צבאי עיר ואן ל-11 חיילים, בו השתתפו מנהיגים פוליטיים ובכירים בצבא, אמר ארדואן כי המורדים "יתבוססו בדמם".

העימותים בסוף השבוע בדרום-מזרח המדינה מהווים הסלמה נוספת במאבק בן 26 השנים בין ה-PKK לכוחות הביטחון הטורקיים. "היום לא נשמח את הבוגדים", אמר ארדואן בנאומו מול ארונות החיילים. "אנו נגן על האדמה הזאת בגבורה. נחושים נגד האויבים, נחושים נגד טרור". ארדואן הוסיף, "אני אומר את זה בבירור, הם לא ינצחו. הם לא ירוויחו דבר. הם יימסו באפילה שלהם, הם יתבוססו בדמם".

אתמול הבטיח ראש הממשלה הטורקי כי ההתקפה "הפחדנית" לא תביא לסיום הנחישות להילחם בארגון "עד הסוף". "המאבק שלנו ימשיך עד שארגון הטרור יימחק", אמר ארדואן.

יותר מ-40,000 בני אדם נהרגו מאז הכריז ה-PKK מלחמה על המדינה ב-1984 במטרה להקים מדינה אתנית עצמאית בדרום-המזרח. הפעולות האלימות של הארגון גוברות בדרך כלל באביב, כשמורדים נוספים עוברים את הגבול מעירק. טורקיה, ארצות הברית והאיחוד האירופי מגדירים את ה-PKK כארגון טרור. החודש הוא הודיע על ביטול הסכם הפסקת אש שנחתם לפני שנה, וחידש את התקפותיו על כוחות טורקים בגלל הפעולות הצבאיות נגדו.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה
  • pkk

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully