וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת לבנון: לא נאפשר למשט לצאת לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.6.2010 / 10:45

שר העבודה הלבנוני אמר בראיון כי עד כה לא הוגשה לשלטונות בלבנון כל בקשה רשמית לאישור המשט. "החוק הלבנוני מחייב אותנו לקבל אישור רשמי לכל ספינה היוצאת מהנמלים"

האם הספינות הלבנוניות עדיין לא ערוכות ומוכנות ליציאה לכיוון עזה? שר העבודה הלבנוני ראזי עריידי אמר היום (ראשון) לעיתון הלבנוני "א-נהאר", כי עד כה לא הוגשה לשלטונות בלבנון כל בקשה רשמית לאישור המשט לרצועת עזה. "החוק הלבנוני מחייב אותנו לקבל אישור רשמי לכל ספינה היוצאת מנמלי לבנון", הוסיף. "אנחנו מדינה אחראית. לא נפגע במוניטין של לבנון ושל הלבנונים. זו האחריות שלנו ואנחנו נושאים בה".

העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון דיווח אף הוא כי כל הגשת בקשה לקבל אישור יציאה מנמל לבנוני מחייבת הליך מנהלתי לאישור היציאה על ידי משרד התחבורה ומשרד העבודה הלבנונים. האישור חייב לכלול פרטים על כמות האנשים שעל סיפון הספינה, שמותיהם ופירוט הסחורות שמועברות. "החוק בלבנון אינו מאפשר לשאת על ספינות כלי נשק כפי שישראל טוענת", הוסיפו המקורות.

המקורות מסרו עוד כי החוק הלבנוני אינו מתיר כלל הפלגה לנמל הנתון לשליטתה של ישראל. על כן, ייתכן ומארגני המשט יבקשו להפליג לכיוון אחר ובסופו של דבר ישנו את מסלולם בלב ים. "אם ישראל תתקוף אזרחים לבנונים על הספינה במים בינלאומיים כפי שעשתה לספינת מרמרה לפני מספר שבועות, לבנון לא תישאר אדישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully