וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצה"ל: חיזבאללה מפר את החלטה 1701

יהושע בריינר

16.6.2010 / 15:03

בצה"ל טוענים כי אנשי הארגון הלבנוני חוזרים בלבוש אזרחי לגבול עם ישראל, בניגוד להחלטה שהתקבלה באו"ם לאחר מלחמת לבנון השנייה. "הכל נעשה בתחפושת של אזרחים רגילים"

חיזבאללה ממשיך לאסוף מידע מודיעיני אודות תנועות צה"ל בגבול הצפון, כשאנשיו נמצאים בלבוש אזרחי. כך אמר היום (רביעי) קצין בכיר בצה"ל. בצבא טוענים, כי זוהו אנשי חיזבאללה בלבוש אזרחי שהקימו מערך של איסוף מודיעין על כוחות צה"ל בכפרים הסמוכים לגבול הצפון. במערכת הביטחון אף יודעים לזהות אנשים קבועים של הארגון הנמצאים בעמדות תצפית שונות ואף מזהים כי הארגון הלבנוני שידרג את מערך המודיעין שלו.

"אנחנו מזהים בוודאות את אנשי חיזבאללה בלבוש אזרחי שחוזרים לגבול, בניגוד להחלטה 1701", אומר הקצין הבכיר לוואלה! חדשות, "מזהים את כלי הרכב שלהם ואנשים מסוימים מאוד שמבצעים פעילות של איסוף מודיעין, כאשר המערך הזה עובד באופן קבוע ושיגרתי. אנחנו יודעים שלחיזבאללה יש אמצעים מספיק טובים כדי לאסוף מידע על צה"ל, כשהכל נעשה תחת תחפושת של אזרחים רגילים. אנחנו לא פוגשים אנשי חיזבאללה במדים כלל, כדי שיוכלו לומר שהם מקיימים את החלטת האו"ם במלואה".

אלא שבניגוד להערכות בצה"ל, אנשי הכפרים הסמוכים לגדר אינם מתנגדים לפעילות חיזבאללה באזור מגוריהם, על אף שבעבר פרסם צה"ל תמונות בהן נראים לבנונים כשהם מתעמתים עם אנשי הארגון בדרישה לצאת מהכפרים. במערכת הביטחון מייחסים חשיבות רבה למערך המודיעין של חיזבאללה ומעריכים את יכולותיו המודיעיניות כגבוהות מאוד. בין היתר, במהלך המלחמה התגלו מערכים טכנולוגיים של הארגון שבעזרתו קיימו האזנות ליחידות בגבול הצפון, ובשנים האחרונות אף הונחו חיילים המשרתים באיזור שלא לדבר על נושאי צבא בטלפונים הניידים האישיים שלהם, מחשש כי חיזבאללה יאזין לשיחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully