וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הנפט: אובמה ינסה להרגיע את האמריקאים

טליה שחר

15.6.2010 / 12:07

55 ימים אחרי הפיצוץ באסדת הנפט במפרץ מקסיקו, נשיא ארה"ב יישא הלילה נאום מיוחד, בו הוא ימסור עדכון על מימדי האסון האקולוגי ויודיע על הצעדים שממשלו ינקוט לטיפול בנזק שנגרם

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

על רקע טענות כי לא הגיב בזמן ולא הפגין את המנהיגות הדרושה לטיפול בדליפת הנפט, נשיא ארה"ב ברק אובמה יישא הלילה (רביעי) לראשונה נאום לאומה מהחדר הסגלגל בבית הלבן, אירוע השמור בדרך כלל למשברים ומלחמות. עוזריו מסרו שהוא צפוי לתאר את דליפת הנפט במפרץ מקסיקו כמשבר שמתפתח באיטיות ועמיד בפני מיטב המאמצים ומיליארדי דולרים של הממשלה ותעשיית האנרגיה. מטרת הנאום היא להכיר בעובדה כי קיימת חוסר ודאות לגבי המצב, להרגיע את חששות האזרחים ולתת להם תקווה, כך דווח ב"ניו יורק טיימס". האומה תתאושש, צפוי אובמה לומר, אך לא בקרוב.

אתמול ערך אובמה את ביקורו הרביעי באזור מפרץ מקסיקו, וסקר את חופי מיסיסיפי, אלבמה, ופלורידה – מדינות בהן לא ביקר בשלושת הפעמים הקודמות. במהלך שהותו, ניסה הנשיא לחזק את הרשויות והתושבים. "זה יחזור למצב נורמלי", אמר אובמה, והוסיף כי הממשל יפעל לחייב את BP להחזיר לעסקים ולפרטים כסף עקב אובדן הכנסה שנבע מדליפת הנפט, שהחלה לפני 55 ימים. לדבריו, הדבר החשוב ביותר שהאזרחים האמריקאים הרגילים יכולים לעשות על מנת לאזור לתושבי האזורים שנפגעו, הוא לבקר בחופים.

"11 בספטמבר של איכות הסביבה"

דבריו של אובמה מזכירים את העצה שהנשיא ג'ורג' בוש השיא אחרי אירועי 11 בספטמבר 2001, כשקרא לאזרחים הרגילים לתמוך בבעלי העסקים באמצעות קניות.

אולי לא במקרה, אובמה השווה בשבוע שעבר את ההשפעה של האסון האקולוגי על נפש האומה לזו של התקפות 11 בספטמבר. בראיון לאתר האינטרנט Politico אמר אובמה כי בכוונתו לעשות צעד "נועז" כדי לקדם חוק אנרגיה חדש. כמו כן, הוא מתכוון לנצל את המשך כהונתו כדי לנסות ולהעלות את ארצות הברית על מסלול לקראת "דרך חדשה לעשות עסקים בהקשר של אנרגיה".

אובמה הוסיף: "כמו שהדרך שלנו לגבי הפגיעות שלנו ומדיניות החוץ שלנו עוצבה בצורה עמוקה על ידי ה-11 בספטמבר, אני חושב שהאסון הזה הולך לעצב את הדרך בה אנו חושבים על הסביבה ואנרגיה לשנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully