וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטורקי: י-ם תהיה בקרוב בירת פלסטין

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.6.2010 / 9:30

לפי עיתון טורקי, השר אחמט דאווט אולו אמר את הדברים בשיחה סגורה עם שרי החוץ הערבים. הוא הוסיף ש"בקרוב נתפלל במסגד אל-אקצא" וכי "הסרת המצור על עזה אינה רחוקה"

"בקרוב תהיה ירושלים בירת פלסטין, ובקרוב נתפלל במסגד אל-אקצא". כך, לטענת העיתון טורקי "מילייט", אמר שר החוץ של טורקיה אחמט דאווט אולו בישיבות סגורות עם שרי החוץ הערבים שהשתתפו לפני מספר ימים בפורום הכלכלי באיסטנבול. על פי הדיווח, שפורסם הבוקר (שלישי), דאווט אולו דיבר עם שרי החוץ הערבים "בטון נלהב, אך לא מתלהם".

בכיר במשרד החוץ הטורקי הסביר את דברים של שר החוץ: "ידוע שכל טורקי שמעוניין להתפלל במסגד אל-אקצא, חייב להשיג אישור כניסה מישראל. מה שדאווט אולו התכוון אליו הוא שתקום מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים וכל מנהיגי ערב יוכלו להגיע אליה בחופשיות ולהתפלל במסגד אל-אקצא מבלי לקבל אישורים ישראלים".

"הסרת המצור על רצועת עזה איננה רחוקה", הוסיף הבכיר. "אולם כמו שהסרת המצור על עזה היא יעד מרכזי, גם הקמת מדינה פלסטינית היא יעד מרכזי עבורנו".

אתמול אמר דאווט אולו כי טורקיה אינה נותנת אמון בוועדת בדיקת המשט שהקימה ישראל. "אין לנו שום אמון שישראל, מדינה שביצעה התקפה כזאת על שיירה אזרחית במים בינלאומיים, תנהל חקירה נטולת פניות", הוא הצהיר. עוד אמר כי "אם ועדה בינלאומית לבדיקת אירועי המשט לא תוקם ויתעלמו מדרישותיה של טורקיה, יש לטורקיה הזכות לבחון את יחסיה עם ישראל ולנקוט בצעדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully