וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הבדלנים הפלמים ניצחו בבחירות בבלגיה

על פי תחזיות, מנהיג המפלגה הבדלנית הפלמית בארט דה וובר יזכה במרבית הקולות וירכיב ממשלת קואליציה. האם בלגיה עומדת בפני פיצול בין הצרפתים לפלמים, אחרי 180 שנים?

האם בלגיה עומדת בפני מהפך שלטוני? על פי תחזיות שפורסמו הערב (ראשון) בתקשורת המקומית, המפלגה הבדלנית הפלמית NVA תהיה המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט הבלגי. תחנת הטלוויזיה הבלגית VRT דיווחה כי הבדלנים, בהנהגת בארט דה וובר, צפויים לגרוף כ-20-25% מקולות הבוחרים ולהיות המפלגה הגדולה בפרלמנט הבלגי. לפי ההערכות, ניצחון של ה-NVA בבחירות עלול להוביל לפיצול במדינה בין דוברי ההולנדית שבמחוז פלנדריה לבין דוברי הצרפתית שבוולוניה.

על פי התחזיות, מפלגתו של דה וובר תאייש לפחות 30 מתוך 150 המושבים בפרלמנט. המפלגה השנייה בגודלה תהיה המפלגה הסוציאליסטית בהנהגת אליו די רופו, שצפויה לזכות ב-26 מושבים. המפלגה הליברלית של דוברי הצרפתית צפויה לקבל 17 מושבים. מפלגתו של ראש הממשלה היוצא איב לטרם, המפלגת הנוצרית-דמוקרטית והפלמית (CD&V), סבלה על פי התחזית מפלה קשה ותהיה המפלגה הרביעית בגודלה בפרלמנט עם 16 מנדטים.

"רעידת אדמה פוליטית"

איב לטרם הגיש את התפטרותו מתפקידו כראש ממשלה לאחר שדה וובר ומפלגתו פרשו מן הקואליציה לפני מספר חודשים. "מדובר ברעידת אדמה פוליטית", אמר מארק אייסקנס, ראש הממשלה הבלגי לשעבר וחבר המפלגה הנוצרית-דמוקרטית. בהתייחס לאפשרות של הקמת ממשלת קואליציה המורכבת ממפלגתו של דה וובר ומפלגת השמאל הסוציאליסטי אמר אייסקנס כי "השאלה היא האם דה וובר יצליח לגבש פשרות שיהיו מקובלות על יתר חברי מפלגתו".

על פי ההערכות, מפלגתו של דה וובר תבקש לפצל בין האזור הצרפתי והאזור הפלמי, לאחר 180 שנות אחדות לאומית. "זה לא יכול להמשיך כך", אמר דה וובר. "האופוזיציה בין הקהילות קולעת את בלגיה למבוי סתום. הגיע הזמן להגיע להבנה ברורה בין הפלמים ודוברי הצרפתית". בריסל מהווה את סלע המחלוקת בין הפלמים לצרפתים: ב-2003 קבע בית המשפט לענייני חוקה כי חלוקת אזורי הבחירה בבלגיה אינה חוקית וחייבת לעבור רפורמה. מאז, שתי הקהילות נאבקות על השליטה בעיר הבירה בריסל, במטרה להגדיל את כוחן השלטוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully