וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת אל מבחוח: להסגיר "איש המוסד" לדובאי

אורי ברודצקי, אזרח ישראלי, נעצר בפולין לבקשת גרמניה בחשד שהיה מעורב בזיוף אחד הדרכונים ששימשו לחיסול מחמוד אל מבחוח. אלמנתו של בכיר חמאס קראה להסגיר את העצור לדובאי

אשתו של מחמוד אל מבחוח שחוסל בדובאי קראה אמש (שבת) לרשויות בפולין להסגיר לדובאי את אורי ברודצקי, ישראלי שנעצר במדינה בחשד שהיה מעורב בפרשת חיסולו של בכיר החמאס. ברודצקי נעצר בפולין לבקשת גרמניה בחשד שהיה מעורב בפרשת החיסול, ורשת אל ג'זירה מדווחת כי אשתו של מבחוח דורשת כעת להסגירו לדובאי על מנת שיועמד למשפט.

ברודצקי נעצר ב-4 ביוני בנמל התעופה בוורשה. דוברת משרד המשפטים הפולני מסרה כי יומיים לאחר מכן הוא הובא בפני שופט ומעצרו הוארך ב-40 יום.

ההתפתחות המדאיגה מבחינת ישראל התפרסמה מוקדם יותר כאשר מפרקליטות גרמניה נמסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הרשויות בפולין עצרו לבקשת גרמניה אדם החשוד כסוכן מוסד שלקח חלק בחיסול אל-מבחוח בדובאי.

"הוא נעצר בוורשה והוא חשוד במעורבות ובהחזקה לא חוקית של דרכון גרמני", אמר דובר משרד התובע הפדרלי שאישר את הפרסום בשבועון הגרמני "דר שפיגל". "עכשיו על הפולנים להחליט אם הם יסגירו אותו לגרמניה".

סייע לחוליית החיסול

לפי המאמר שיפורסם במלואו בעיתון ביום שני, החשוד הזדהה כאורי ברודצקי והוא נעצר כבר בתחילת יוני כאשר נחת בוורשה בחשד שעזר לחבר בחוליית החיסול בדובאי להשיג דרכון גרמני. לפי הדיווח, הגיע ברודצקי לעיר קלן שבמזרח גרמניה, שם הגיש מסמכים לקבלת דרכון בשמו של מיכאל בודנהיימר. מאוחר יותר טענה משטרת גרמניה כי הדרכון הגרמני בו השתמשו חברי חוליית החיסול היה אמיתי, אך נטען כי זהותו של בודנהיימר נגנבה.

שגרירות ישראל בפולין ביקשה מהרשויות במדינה לא להסגיר לידי גרמניה את ברודצקי. עוד דווח כי משרד הפנים הפולני סירב להגיב לידיעות בדבר המעצר.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה למעצרו של ברודצקי כי "מוכר לנו המקרה של אזרח ישראלי העצור בפולין. הוא מקבל טיפול קונסולרי ככל אזרח ישראלי אחר".

בישראל רשומים שני אנשים תחת השם אורי ברודצקי, בשיחה עם וואלה! חדשות אמרו כי הם שמעו על המעצר בפעם הראשונה היום. ד"ר אורי ברודצקי מקריית אונו אמר כי "ציפיתי שיתקשרו אלי, אם עוצרים מישהו שיש לו שם כמו השם שלי, אז תיארתי לעצמי שיתקשרו אלי. אני מרגיש לא כל כך טוב עם הפרשה הזו ועם כך ששמי השתרבב פנימה. אנחנו עמדנו לנסוע לגרמניה, ועכשיו אני מתכוון לבטל את הנסיעה. שלא אצטרך להוכיח שזה לא אני הייתי מעורב בחיסול של מבחוח".

עד כה נתפסו 26 דרכונים מזויפים בהם השתמשו חברי חוליית החיסול. 12 דרכונים בריטים, שישה אירים, ארבעה צרפתים, שלושה אוסטרלים ודרכון גרמני אחד. ממשטרת דובאי נמסר, כי בדרכונים השתמשו 26 אנשים המעורבים בחיסולו של מבחוח.

אל-מבחוח, בן 50, יליד מחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה, חוסל בחודש ינואר בדובאי שבאיחוד האמירויות. הוא היה ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס ועמד מאחורי חטיפתם ורציחתם של הישראלים אילן סעדון ואבי סספורטס לפני עשרים שנה.

בעבר היה אל-מבחוח עצור מספר פעמים בבתי הכלא בישראל אך בשנת 1989 גורש לסוריה. בחמאס מיהרו להאשים את ישראל ואת המוסד כמי שעומדים מאחורי החיסול ואף הבטיחו לנקום את מותו.

(עדכון ראשון: 20:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully