וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ישראל ביקשה לא להסגיר את סוכן המוסד"

השבועון הגרמני "דר שפיגל" חשף כי אורי ברודצקי, ישראלי הנחשד כסוכן מוסד הקשור לחיסול מחמוד אל-מבחוח בדובאי, נעצר בפולין, לבקשת גרמניה, בחשד שמסר דרכון גרמני מזויף לאחד מחברי חוליית החיסול. משרד החוץ: "הוא מקבל טיפול קונסולרי"

הרשויות בפולין עצרו לבקשת גרמניה אדם החשוד כסוכן מוסד שלקח חלק בחיסול בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי, כך מסרה היום (שבת) הפרקליטות בגרמניה לסוכנות הידיעות הצרפתית.

"הוא נעצר בוורשה והוא חשוד במעורבות בהחזקה לא חוקית של דרכון גרמני", אמר דובר משרד התובע הפדרלי שאישר את הפרסום בשבועון הגרמני "דר שפיגל". "עכשיו על הפולנים להחליט אם הם יסגירו אותו לגרמניה".

לפי המאמר שיפורסם בעיתון ביום שני, החשוד הזדהה כאורי ברודצקי והוא נעצר בתחילת יוני כאשר נחת בוורשה בחשד שעזר לחבר בחוליית החיסול בדובאי להשיג דרכון גרמני. לפי הדיווח, הגיע ברודצקי לעיר קלן שבמזרח גרמניה, שם הגיש מסמכים לקבלת דרכון בשמו של מיכאל בודנהיימר. מאוחר יותר טענה משטרת גרמניה כי הדרכון הגרמני בו השתמשו חברי חוליית החיסול היה אמיתי, אך נטען כי זהותו של בודנהיימר נגנבה.

"הוא מטופל ככל אזרח אחר"

בקול ישראל דווח כי שגרירות ישראל בפולין ביקשה מהרשויות במדינה לא להסגיר לידי גרמניה את ברודצקי. עוד דווח כי משרד הפנים הפולני סירב להגיב לידיעות בדבר המעצר.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה למעצרו של ברודצקי כי "מוכר לנו המקרה של אזרח ישראלי העצור בפולין. הוא מקבל טיפול קונסולרי ככל אזרח ישראלי אחר".

עד כה נתפסו 26 דרכונים מזויפים בהם השתמשו חברי חוליית החיסול. 12 דרכונים בריטים, שישה אירים, ארבעה צרפתים, שלושה אוסטרלים ודרכון גרמני אחד. ממשטרת דובאי נמסר, כי בדרכונים השתמשו 26 אנשים המעורבים בחיסולו של מבחוח.

אל-מבחוח, בן 50, יליד מחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה, חוסל בחודש ינואר בדובאי שבאיחוד האמירויות. הוא היה ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס ועמד מאחורי חטיפתם ורציחתם של הישראלים אילן סעדון ואבי סספורטס לפני עשרים שנה.

בעבר היה אל-מבחוח עצור מספר פעמים בבתי הכלא בישראל אך בשנת 1989 גורש לסוריה. בחמאס מיהרו להאשים את ישראל ואת המוסד כמי שעומדים מאחורי החיסול ואף הבטיחו לנקום את מותו.

עדכון ראשון: 15:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully