וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: הייתי מפטר את מנכ"ל חברת BP

טליה שחר

8.6.2010 / 14:04

הנשיא האמריקאי ברק אובמה מתח ביקורת קשה על מנכ"ל חברת BP ואמר כי הוא היה מפטר אותו בעקבות התבטאויותיו. "הגעתי לחופי לואיזיאנה כדי לדעת באיזה ישבן לבעוט"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה תקף את מנכ"ל חברת בריטיש פטרוליום (BP) האחראית לכתם הנפט הענק במפרץ מקסיקו, ואמר כי היה מפטר אותו אם הוא היה עובד שלו. בראיון לתכנית הבוקר של רשת NBC שישודר היום (שלישי) הגיב הנשיא האמריקאי לדברים שטוני הייווארד, מנכ"ל החברה, אמר לאור האסון. הייווארד אמר כי הוא "רוצה את החיים שלי בחזרה" וש"מפרץ מקסיקו הוא אוקיינוס גדול". אובמה לא אהב במיוחד לשמוע את ההתבטאויות הללו ואמר כי "הוא לא היה עובד עבורי אחרי הדברים הללו". הוא הוסיף כי הוא ביקר בחופי לואיזיאנה "כדי לדעת באיזה ישבן לבעוט".

בין 113 מיליון ל-180 מיליון ליטרים של נפט נשפכו על פי ההערכות למפרץ מקסיקו, עקב פיצוץ באסדה של חברת BP ב-20 באפריל בו נהרגו 11 בני אדם.

בחודש שעבר התלונן מנכ"ל החברה על כמות הזמן שהוא מבלה בטיפול באסון, ואמר "הייתי רוצה את החיים שלי בחזרה". הוא גם ניסה להמעיט בחשיבות ההשפעה של הדליפה ואמר כי מפרץ מקסיקו הוא "אוקיינוס גדול" וכי "ההשפעה הסביבתית של האסון הזה עשויה להיות מאוד מאוד צנועה".

ברק אובמה מקבל תדרוך בלואיזיאנה על כתם הנפט. רויטרס
אובמה קיבל בשבוע שעבר תדרוך בלואיזיאנה על השפעות כתם הנפט/רויטרס

אובמה גם ניצל את הראיון כדי להגן על עצמו מפני ביקורת נגדו על הדרך בה טיפל באסון ואמר שהוא הגיע לאזור בחודש שעבר, לפני "שרוב הראשים המדברים האלה אפילו שמו לב לכך". אובמה הוסיף, "אני לא סתם יושב ומדבר עם מומחים בגלל שזה סמינר בקולג'. אנו מדברים עם החבר'ה האלה בגלל שבאופן פוטנציאלי יש להם את התשובות הטובות ביותר, אז אני יודע באיזה ישבן לבעוט".

הראיון של אובמה היה חלק ממאמצי הבית הלבן להראות את מחויבותו לטיפול באסון הדליפה ולהרחיק את הממשל מחברת BP. סקרים אחרונים מראים כי רוב הציבור האמריקאי מאמין שאובמה לא טיפל במשבר בצורה נכונה.

בתוך כך, המשטרה באנגליה החלה לאבטח את ביתו של הייווארד בקנט, לאחר שמשפחתו קיבלה איומים בטלפון. מורין הייווארד סיפרה לעיתון הבריטי "הדיילי טלגרף" על העוינות הגוברת כלפיה וכלפי שני ילדיה. "בני משפחתי קיבלו שיחות טלפון מרושעות וגם קיבלנו דואר מכל מני קבוצות", היא אמרה.

שקנאים במפרץ מקסיקו עוברים ניקוי מנפט. רויטרס
מאות ציפורים לאורך חופי מפרץ מקסיקו מתו כתוצאה מזיהום הנפט. שקנאים עוברים ניקוי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully