וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מאיימת: נצמצם שיתוף הפעולה עם ישראל

סגן ראש ממשלת טורקיה שיגר מסר ברור לממשלת ישראל ואמר כי ארצו "בוחנת את ההסכמים עם ישראל והיחסים איתה יצוצמצו למינימום האפשרי"

המשבר המדיני עם טורקיה בעקבות אירועי המשט לעזה הולך ומחריף. סגן ראש ממשלת טורקיה בולנט ארינץ' אמר היום (שישי) כי ארצו עשויה לצמצם את היחסים עם ישראל עד "למינימום האפשרי".

בראיון שהעניק לרשת הטלביזיה הטורקית NTV אמר ארינץ' כי טורקיה "בוחנת את ההסכמים עם ישראל" והוסיף כי "אנחנו רציניים בנושא זה. שיתוף פעולה ויוזמות חדשות לא יתחילו והיחסים עם ישראל יצומצמו למינימום האפשרי". ארינץ' אמר כי לארצו יש קשרים צבאיים וכלכליים עם ישראל והם "נמצאים כעת על השולחן לדיון מחודש". יחד עם זאת, הוא הוסיף כי "להניח כי כל המעורבות עם מדינה אחרת מופסקת בבת אחת, שהיא נמחקת מספר הטלפונים שלך - זה לא הנוהג של ארצנו".

כבר אתמול אמר שר האנרגיה והמינרלים הטבעיים של טורקיה, טאנר ילדיז, כי ארצו לא תפתח כל פרויקטים בתחום האנרגיה עם ישראל עד לנורמליזציה ביחסי שתי המדינות. בפגישה עם כתבים אמר ילדיז כי אין לטורקיה כל כוונה להתחיל תהליך של סקר היתכנות בנושא שינוע מים או גז טבעי - שני פרויקטים שכבר היו בשלבי הכנה, אך בשלב זה הם ייעצרו, הוסיף.

דברים אלו מגיעים לאחר שראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן תקף אתמול את ישראל, והזהיר כי היא עומדת להפסיד את ארצו כחברה. במהלך מפגש עם אנשי עסקים טורקיים באנקרה אמר ארדואן כי "ישראל עומדת לאבד את החברה החשובה ביותר שלה באזור אם היא לא תשנה את המנטליות שלה. כל עוד ילדים נהרגים, בית ספר ובתי חולים מופצצים ומתנדבים המעבירים סיוע הומינטרי לאזרחים נטבחים, לא נוכל להבטיח שגשוג ויציבות באזור". ארדואן כינה את המבצע נגד המשט לעזה "טבח" והבטיח כי טורקיה "לא תתעלם ותעצום עין לאור הברוטליות הזאת".

במקביל לדברים אלה, התקשורת הטורקית דיווחה הבוקר כי הממשל באנקרה מתכוון לפנות לבית המשפט הבינלאומי בהאג, כדי שזה יחקור את ישראל בנוגע לאירועי המשט שעשה דרכו לעזה. התובע באיסטנבול החל לאסוף ראיות ועדויות מאזרחי טורקיה שהשתתפו במשט לעזה, כדי לקבוע אם ניתן לתבוע פיצויים מישראל, ואף להגיש תביעות פליליות נגד מנהיגי ישראל.

בראיון שהתפרסם הבוקר באחד מהעיתונים המרכזיים בטורקיה, "ג'ומהורייט", התייחסה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני למשבר עם טורקיה ואמרה כי אנקרה "יושבת על הגדר. ישיבה שכזו לא מועילה לטורקיה ולא מועילה לאזור והיא צריכה לבחור לאיזה מחנה היא משתייכת. הדבר הקל ביותר לעשותו, ולצערי עושים זאת בטורקיה, הוא להצהיר הצהרות המבעירות את האווירה. טורקיה הייתה במשך שנים חלק מהמחנה המתון והדמוקרטי, אך לאחרונה היא מחזקת את קשריה עם גורמים קיצוניים באזורף דוגמת אירן וחמאס. אני קוראת לה לחזור למחנה המתון. מוטב שהיחסים ישתפרו ואני מקווה ומאמינה שניתן לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully