וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם אל ג'זירה: הפעילים תקפו החיילים באלות

צלם לבנוני ששהה על סיפון המרמרה אמר כי הפעילים הטורקים גברו על ארבעה חיילים ישראלים בגל ההשתלטות הראשון תוך שימוש באלות, והקיפו אותם בחומה אנושית

צלם לבנוני ברשת אל ג'זירה העיד אמש (חמישי) כי הפעילים על גבי הספינה הטורקית "מרמרה" לכדו ארבעה חיילים ישראלים בטרם שחררו אותם כוחות קומנדו נוספים שעלו על הספינה. הצלם, אנדרה אבו חליל, אמר שהפעילים לכדו את הגל הראשון של לוחמי השייטת והשתלטו עליהם תוך שימוש באלות. חבריהם של הלוחמים, שהוסיפו להסתער על הספינה, השתמשו בנשק חי על מנת לשחרר אותם.

בשיחה עם סוכנות רויטרס אמר אבו חליל השוהה בכפר הלבנוני מרג'עיון: "היו ארבעה חיילים ישראלים שהורדו לסיפון התחתון. הם סבלו משברים. 20 גברים טורקים יצרו חומה אנושית שמנעה מהישראלים להתקדם לעברם. היו להם רוגטקות, צינורות ומקלות. הם דפקו עם הצינורות על דפנות הספינה כדי להזהיר את הישראלים שלא יתקרבו".

לדבריו, מצב זה נמשך כעשר דקות בטרם פתחו לוחמי השייטת באש. "פעיל אחד ספג פגיעה ישירה בראשו ואחר נורה בצווארו", אמר. אבו חליל ראה כ-40 פצועים, שרבים מהם סבלו מפגיעות בגפיים התחתונות, ככל הנראה במטרה להגביל את תנועותיהם.

מעדותו עולה עוד, כי אחד הפעילים השתמש ברמקול על מנת להודיע לחיילים שארבעת הלוחמים במצב טוב, וטען שהם ישוחררו אם הפצועים על הסיפון יקבלו טיפול רפואי. בתיווך של עורך דין ישראלי ערבי שהיה על הסיפון, הועלו החיילים לסיפון העליון ופונו באמצעות מסוק. "אני שמח וכועס בו זמנית", סיכם אבו חליל, "כל מה שהיה לנו שם זה סכיני מטבח ורוגטקות".

עדכון ראשון: 22:38

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully