וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטיימס הלונדוני": סוריה מחמשת את חיזבאללה

עיתונאי הטיימס הלונדוני נחשפו לצילומי לוויין המראים כיצד אנשי חיזבאללה מתפעלים בסוריה אתר לאחסנת נשק, שממנו מועברים טילים ללבנון. לפי הדיווח, הנשק מגיע לסוריה מאירן דרך הים והאוויר. גורמים ביטחוניים העריכו בדיווח שהעברת הטילים מגדילה את הסיכוי להפצצה של י

הציר אירן-סוריה-חיזבאללה שוב עולה לכותרות כמסלול להעברת נשק: עיתון "הטיימס" הרואה אור בלונדון פרסם הלילה (שישי), כי לפי מקורות ביטחוניים, חיזבאללה מעביר טילי קרקע-קרקע מבסיסים בסוריה ללבנון. לפי הפרסום, קיימים צילומי לוויין בהם ניתן לראות בסיס סורי בעיר אדרה שליד דמשק, בו חיילי חיזבאללה מחזיקים נשק וצי של משאיות להעברתו ללבנון.

לפי הגורמים הביטחוניים, הציוד הצבאי ככל הנראה מגיע או מסוריה, או מאירן דרך הים והאוויר. "לחיזבאללה מותר לפעול באתר באופן חופשי", אמר גורם ביטחוני. הוא הוסיף, כי "לעיתים קרובות הם מזיזים את הנשק כשמזג האוויר גרוע, כך שהלוויינים הישראליים לא יכולים לאתר אותו".רוב הנשק המועבר מסוריה מאוחסן בדרום לבנון או בבקעת הלבנון. עוד דווח כי בעקבות העברת הטילים גדל הסיכוי להפצצה מצד ישראל.

מוקדם יותר השבוע אמר מקור אמריקאי בכיר במשרד החוץ של וושינגטון, כי סוריה הגדילה את מגוון הטילים שהיא מעבירה לחיזבאללה. בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית אמר המקור, כי ארה"ב מודאגת מאופיו של שיתוף הפעולה בין סוריה לחיזבאללה וכי יש לבחון בקפידה את החשדות על העברת הנשק.

שלשום פורסם כי בעוד בישראל התקיים תרגיל העורף הלאומי, בחיזבאללה נערך תרגיל המדמה השתלטות על מוצב ישראלי, בדומה להתקפה שקדמה לחטיפת שני חיילי צה"ל, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, בשנת 2006 . על פי הדיווח, התרגיל של חיזבאללה נערך באזור ואדי א-סיל בבעלבק. בתרגיל השתתפו כוח צבאי של חיזבאללה וצפו בו שר החקלאות מטעם חיזבאללה, חוסיין אל-חאג' חסן, ראשי ערים ומנהיגים פוליטיים מקומיים.

עדכון ראשון: 05:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully