וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה ביטלה הסכם ימי עם הדרום

טליה שחר

27.5.2010 / 14:17

המתיחות בחצי-האי הקוריאני עולה מדרגה: בעוד שכנתה מדרום עורכת תרגיל ימי נרחב, הודיעה צפון קוריאה כי היא מבטלת את "הקו החם" בין שתי המדינות שנועד למנוע תאונות ימיות

צפון קוריאה הודיעה היום (חמישי) על ביטול פעילותו של "הקו החם" בינה לבין דרום קוריאה שנועד למנוע תאונות ימיות, בעוד שכנתה עורכת תרגיל ימי גדול.

זהו צעד חריף נוסף של צפון קוריאה בתגובה לדו"ח בינלאומי שקבע כי היא אשמה בפגיעה באוניית חיל הים הקוריאנית לפני כחודש, שגרמה לטביעתה ולמותם של 46 בני אדם.

בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה נאמר כי הצבא גם מזהיר שאם כלי שייט דרום קוריאניים יחצו את הגבול הימי בין המדינות, הוא יתקוף מייד.

הקו החם נכנס לתוקף לאחר שתי תאונות קטלניות בשנים 1999 ו-2002, וכעת מתגבר החשש מעימות ימי - מצב שצפון קוריאה כבר הזהירה לגביו השבוע.

במקביל, חיל הים של דרום קוריאה מקיים היום אימון גדול במסגרתו בוצעו תרגילים נגד צוללות לאורך הגבול הימי. התרגיל, שנועד לשפר את זיהוי חדירת צוללות מצפון קוריאה, הוא חלק מהפקת הלקחים בעקבות הטבעת האונייה.

מוקדם יותר השבוע הודיעה צפון קוריאה כי היא מפסיקה את כל קשריה עם הדרום, ואוסרת על כניסת כלי שייט וכלי טייס דרום קוריאניים משטחה. בעקבות ההסלמה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה אתמול במהלך ביקורה בסיאול כי על סין לשכנע את בעלת בריתה צפון קוריאה, לשנות את דרכיה.

במהלך מסיבת עיתונאים משותפת אמר שר החוץ של דרום קוריאה כי הוא וקלינטון הסכימו על כך שצפון קוריאה צריכה לשאת באחריות להטבעת אוניית חיל הים של דרום קוריאה. "יש משבר מיידי שנגרם בגלל טביעת אוניית חיל הים, שדורש תגובה חזקה אך מדודה", אמרה קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully