וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמץ אחרון לסתימת דליפת הנפט במפרץ מקסיקו

חברת BP החלה במבצע השאפתני ביותר עד כה לסתימת דליפת הנפט במפרץ. לדבריה, עדיין מוקדם מדי לדעת אם הזרמת הבוץ לחור שנפער השיגה את המטרה, אך נראה כי חל שיפור

רויטרס

(צילום: רויטרס , עריכת וידאו: יאיר דניאל)

חברת בריטיש פטרוליאום (BP) מסרה הלילה (חמישי) כי נראה שהליך הזרמת בוץ לפתח שפרץ בבאר הנפט במפרץ מקסיקו במטרה לעצור את הדליפה, מתקדם כמתוכנן. המבצע המורכב החל אתמול לאחר שהחברה קיבלה אישור ממשלת ארצות הברית.

הלילה אמר מנהל התפעול של BP כי נראה שבוץ ולא נפט עולה לפני שטח המים כשש שעות אחרי שהחלה הזרמתו. "אנחנו לא יכולים לאשר את זה באופן מלא כי אנחנו לא יכולים לדגום את זה", אמר דאג סאטלס. "הדרך שבה אנו יודעים שהצלחנו היא שזה יפסיק לזרום".

BP נמצאת תחת לחץ רב לעצור את הדליפה מאסדת "דיפווטר הורייזן", שנמשכת כבר 36 ימים ומסכנת את חופי לואיזיאנה. החברה מסרה שהיא מצפה כי תהליך הזרמת הבוץ יימשך יומיים ואז היא תאטום את החור באמצעות מלט.

את התהליך מבצעות צוללות רובוטיות הנמצאות בעומק של 1,600 מטרים במימי המפרץ. ראשי החברה אמרו שהשיטה הזאת מעולם לא נוסתה בעומק הזה.

התעלמו מסימני האזהרה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הבטיח אתמול כי ממשלו לא ינוח עד שדליפה תיסתם ומבצע הניקוי הרחב יושלם. אובמה כינה את האירוע "אסון שובר לב", והציע את כל המשאבים הדרושים כדי לעצור את הדליפה.

בעוד BP התכוננה למבצע השאפתני, החברה הודתה כי שעות לפני הפיצוץ היו לפחות שבעה סמני אזהרה כי משהו אינו כשורה. "מה שאנו רואים כאן זאת סדרה שלמה של כישלונות, לפחות שבעה", אמר מנכ"ל החברה טוני הייוורד. "זה ברור שיש לעשות יותר כדי להתמודד עם מצב כזה אם הוא יעלה שוב אי פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully