וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הפלסטינים מסכימים לוויתורים גדולים

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי הפלסטינים אמרו למיטשל שישקלו להכפיל את השטח מהגדה המערבית שיועבר לישראל במסגרת חילופי השטחים. עריקאת: "לא נבזבז את זמנו של מיטשל"

הפלסטינים אמרו לשליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל כי הם מוכנים לוויתורים גדולים יותר בסוגיית הגבולות מכפי שהסכימו להם בעבר במשא ומתן עם ראש הממשלה הקודם אהוד אולמרט. כך דיווח אתמול (שישי) העיתון האמריקאי ה"וול סטריט ג'ורנל" מפי מקורות המעורים בשיחות הקרבה.

לדברי הגורמים, הפלסטינים אמרו למיטשל כי יהיו מוכנים להציע את אותו גודל של שטח שהוצע לישראל לספח בשיחות השלום עם ראש הממשלה הקודם אהוד אולמרט ב-2008 וכי ישקלו להכפיל את השטח מהגדה המערבית שיועבר לישראל במסגרת חילופי השטחים. בשיחות השלום ב-2008 ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הציע לאולמרט חילופים של 1.9% משטחי יהודה ושומרון. אולמרט דחה הצעה זו ודרש כי ישראל תספח שטחים גדולים יותר. עתה, כך לפי הגורמים אבו מאזן יציע לראש הממשלה בנימין נתניהו 3.8% מהשטח.

"אנו לא הולכים לבזבז את זמנו של מיטשל", אמר סאיב עריקאת, ראש מחלקת המשא ומתן ברשות. "אנו רוצים שמיטשל יצליח בגלל שההצלחה שלו היא החופש שלנו".

לדברי הגורמים, הפלסטינים הציעו זאת מכיוון שהם מאמינים שלראש הממשלה נתניהו אין שום כוונה להגיע להסכם שלום ולכן הם חישבו שביכולתם להציע הצעות נדיבות מבלי הצורך לדאוג על למלא אותם. עוד אמרו כי הצעת הפלסטינים התקבלה באופן זהיר בישראל וכן בממשל אובמה.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח עוד כי אבו מאזן בשיחתו ביום רביעי עם מיטשל העלה את הרעיון של פריסתו של כוח בינלאומי בגדה המערבית שיעזור באכיפת ההסכם. סאיב עריקאת הכחיש דיווח זה.

עדכון ראשון: 17:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully