וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא להגיע למחוזות בתאילנד בהם הוטל עוצר"

על רקע העימותים הקשים שגבו את חייהם של 12 בני אדם בתאילנד, משרד החוץ בירושלים קורא לישראלים לא להגיע לעיר הבירה ול-20 מחוזות נוספים בהם הוכרז מצב חירום

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: רן צימט)

משרד החוץ הישראלי עדכן אתמול (רביעי) את אזהרת המסע לתאילנד, בשל ההסלמה במצב והחשש להידרדרות נוספת. המשרד ממליץ לא להגיע לבנגקוק ולמחוזות בהם הוכרז מצב חירום. לשוהים בבנגקוק ובמחוזות אלה מומלץ להימנע מלהגיע לאזורים מועדים לפורענות, לאתרים הומי אדם, אזורי הפגנות ומשרדי הממשלה וריכוז כוחות ביטחון.

עדי ראייה דיווחו מוקדם יותר כי לפחות 12 בני אדם נהרגו בבנגקוק, בירת תאילנד, בעימותים שאירעו בין אנשי האופוזיציה לכוחות הביטחון. על פי הדיווחים, שש גופות נמצאו הערב במתחם של מקדש בודהיסטי בעיר, שאליו נמלטו מאות בני אדם מחשש להיפגע בעימותים. אולם לפי העדויות, כוחות הביטחון הגיעו גם למקדש ופתחו באש.

בתוך כך, ראש ממשלת תאילנד אבהיסיט וג'ג'יבה הכריז על עוצר בבירה בנגקוק וב-21 מחוזות נוספים ברחבי המדינה. העוצר החל בשעה 20:00 (שעון תאילנד) ונמשך עד 6:00 בבוקר. לפי ההודעה שפורסמה בערוצי הטלוויזיה במדינה, העוצר נועד לאפשר לכוחות הביטחון לבצע את תפקידם ולשים קץ להתפרעויות. העוצר לא יחול על תיירים ומטיילים תאילנדים נושאי דרכונים, שיוכלו להגיע לשדות התעופה בעיר.

מנהיגי המורדים הכריזו על כניעה

מוקדם יותר אתמול הציתו מתנגדי השלטון מארגון "החולצות האדומות" מספר בניינים, בהם בנקים ומרכזים מסחריים, באזור העסקים בעיר. מרכז המסחר השני בגודלו באסיה נחרב כליל. על רקע זה הצהיר ראש ממשלת תאילנד וג'ג'יבה כי הוא מאמין שממשלתו תוכל להשיב בקרוב את הסדר והרגיעה למדינתו, לאחר ימים ארוכים של לחימה בין כוחות המשטרה לבין מתנגדי השלטון. "אני סמוך ובטוח כי הבעיות ייפתרו ונשיב את הסדר והשלום למדינה", אמר ראש הממשלה בהודעתו הטלוויזיונית.

בתוך כך, הודיעה הממשלה כי תטיל פיקוח מלא על שידורי הטלוויזיה במדינה. בתחנות הטלוויזיה ישודרו רק תכניות שקיבלו את אישור השלטונות. זאת כדי למנוע סיקור נרחב של המהומות בבירה. כמו כן, הודיעו הרשויות בתאילנד כי הצבא ימשיך בפעילותו בבירה בנגקוק במהלך הלילה. צוותי רפואה וחירום הועמדו בכוננות.

לפני כן הכריזו מנהיגי המורדים על כניעה וקראו למפגינים לחזור לבתיהם ולשים סוף להפגנות. ג'אטופון פרומפן, אחד מהמנהיגים אמר בהודעתו: "אני מתנצל בפני כולכם, אבל אינני רוצה בעוד אבידות. גם אני הרוס". ארבעה ממנהיגי המפגינים, כולל פרומפן, נעצרו על ידי המשטרה.

דקות לאחר נאום הכניעה, התפוצצו שלושה רימונים שנזרקו על ידי המפגינים במתחם ההפגנות. לפחות שני חיילים ועיתונאי קנדי נפצעו כתוצאה מהפיצוץ.

עדכון ראשון: 14:50

  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully