וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאשרת: הדלק הגרעיני יועבר לטורקיה

לאחר מאמצים קדחתניים של 18 שעות הצליחו נציגי ברזיל וטורקיה להגיע להסדר עם אירן על עסקת חילופי הדלק הגרעיני. הבוקר היא מסרה הודעה רשמית על כך

אירן הודיעה הבוקר (שני) באופן רשמי על ההסכם שהושג עם טורקיה בנוגע להליך חילופי הדלק הגרעיני. לפי ההסכם, אירן תעביר לטורקיה 1,200 ק"ג אורניום המועשר ברמה נמוכה ותקבל בתמורה מוטות דלק לשימוש במתקן למחקר רפואי. אמש הודיע שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, כי "ההסכם הושג אחרי כמעט 18 שעות של דיונים".

מוקדם יותר אמש דווח, כי ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן החליט להגיע לטהרן על מנת לקחת חלק בשיחות בנושא תוכניתה הגרעינית של אירן וזאת לאחר שעלתה האפשרות להשתמש בטורקיה כמיקום לחילופי דלקים בטיוטת ההסכם עם המערב.

ארדואן הצטרף לנשיא ברזיל לולה דה סילבה שנפגש בטהרן עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ועם המנהיג הרוחני העליון האייתוללה חמינאי. דה סילבה הגיע לאירן לכינוס של מנהיגי ה -G15 ולשיחות עם בכירים אירניים בניסיון להביא לסיום המשבר בין אירן למערב בשל תוכנית הגרעין שלה.

ארדואן הצטרף לנשיא ברזיל

במהלך ביקורו פעל לולה בניסיון לשכנע את האירנים להסכים לעסקה, לפיה מאגרי האורניום שלה יישלחו למדינה שלישית לשם העשרה ויוחזרו בצורת מוטות דלק גרעיני לשימוש בכור המחקר האטומי שלה. כך תימנע האפשרות להשתמש באורניום לייצור פצצת אטום.

על פי ההסכם, שהוצע לאירן באוקטובר שעבר, אירן תשלח 1,200 ק"ג של אורניום מועשר ברמה נמוכה – כמות המספיקה לייצור פצצה גרעינית אם יועשר לרמה גבוהה יותר - לרוסיה וצרפת על מנת להפוך אותו לדלק גרעיני שישמש את כור המחקר בטהרן.

אירן הגיבה להצעה באומרה כי היא תסכים להחליף אורניום ברמה נמוכה בתמורה לחומר בדרגה גבוהה יותר, וכי החילוף יבוצע רק על אדמתה. צדדים נוספים בעסקה אמרו כי תנאיה של אירן אינם מקובלים.


עדכון ראשון - 20:48 16.5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully