וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: ההסדר עם האם למען שלום הילדים

13.5.2010 / 16:29

האם שהואשמה בהתעללות קשה בבנה הפעוט, לא צפויה להישלח לכלא. לאחר שהצדדים חתמו על הסדר טיעון במסגרתו צפוי להיגזר על האם עונש של שלוש שנות מעצר בית והרחקה מילדיה. הפרקליטות: "טובת הילדים לנגד עינינו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: איריס דרור)

שלוש שנים במעצר בית והרחקה מילדיה למשך התקופה – אלו עיקרי הסדר הטיעון עליו חתמו בצהרים (חמישי) פרקליטי "האם המרעיבה" ונציגי הפרקליטות וזאת לאחר שהאם הודתה בהתעללות בבנה ח' בן ה-3. בית המשפט המחוזי בירושלים, שם התקיים המשפט, צפוי לאשר את ההסדר ביום שני. בנוסף נקבע כי האם תוכל להיפגש עם ילדיה בכפוף להסדרים שיחתמו וכן שמשפחתה תהיה תחת פיקוח הדוק של רשויות הרווחה למשך חמש שנים.

בשבועות האחרונים ניהלו עורכי דינה משא ומתן מול גורמי הפרקליטות בניסיון להגיע להסכמה על הסדר הטיעון, ואף הבוקר פוצץ המשא ומתן לאחר שהאם לא הסכימה לקבל את הנוסח המוצע. אחת הסיבות, ככל הנראה, לכך שלבסוף נאותה האם להסדר שהוצע על ידי הפרקליטות היא עדותו של ד"ר מיכאל וינטרוב, מנהל המחלקה להמטולוגיה ואונקולוגיה ילדים בבית החולים הדסה עין-כרם בפתיחת שלב ההוכחות במשפט. הרופא טען בעדותו שהילד עבר מאות בדיקות רפואיות שלא לצורך, חלקן היו כרוכות בכאב ובסבל ואף בסכנה.

ח' הועבר למחלקתו של ד"ר וינטרוב לאחר שהיה מאושפז במשך תקופה ארוכה בבית החולים הדסה הר-הצופים מבלי שהרופאים הצליחו לגלות ממה סבל, ומשעלה חשד שהתסמינים שנראו על גופו - תת-משקל, קשיי אכילה ונגעים בעור – נובעים ממעשיה של אמו. ד"ר וינטרוב סיפר בעדותו, כי בנוהל הרגיל ההורים שותפים לטיפול בילד החולה ומסייעים בדברים כמו האכלה, רחצה והלבשה. ואולם, חרף התסמינים מהם סבל ח', התקשו הרופאים לקבל את התסריט כי הורה יעשה דבר שכזה לילדו.

לאחר שנעלמה האם - נעלמו התסמינים

וינטרוב המשיך והעיד כי באחד המקרים סיפר ח' באמצעות דודו לרופא האחראי כי אמו הוציאה מגופו צינורית הזנה שבקצה בלון נפוח, הליך הגורם לסבל רב. הדוד הוסיף כי ראה את האם מכניסה את ידה מתחת לשמיכה בה היה מכוסה בנה, ולחר מכן צרח הילד מכאב. ד"ר וינטרוב הוסיף שהצוות הרפואי גילה שהאם אגרה בביתה שקיות הזנה ריקות אותן היתה ככל הנראה מחברת לבנה למרות שרק צוות רפואי מורשה לבצע את הליך ושרק לאחר שהאם נעלמה מהמחלקה, נעלמו גם הנגעים העוריים מגופו של ח' וכעבור כשבועיים העור החלים לחלוטין.

מדובר בהסדר טיעון יוצא דופן שכן הצדדים הסכימו כי האם תישלח למעצר בית בטרם נגזר דינה ורק בעוד שלוש שנים יתקיימו דיונים לעונש ויינתן גזר הדין. ההנחה של שני הצדדים היא שהאם תמלא אחר כל הצעדים המפורטים בהסדר הטיעון, ואז בבוא היום תבקש הפרקליטות לגזור עליה את העונש עליו סוכם בהסדר הטיעון. אופי ההסדר נובע מהרצון של הפרקליטות לשקם את האם ואת משפחתה.

משפטה של האם המרעיבה נפתח באוקטובר 2009 בבית המשפט המחוזי בירושלים. לפי כתב האישום, בין פברואר 2008 ליולי 2009 נהגה האם להתלונן בפני אנשי הצוות הרפואי שטיפלו בבנה, ח', בבתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם כי הוא סובל מהתופעות מחום גבוה, קשיי עיכול, הקאות, כאבי בטן ופגיעות בעור. כמו כן נהגה האם למסור לאנשי הצוות הרפואי נתונים כוזבים אודות תופעות אלה והכל תוך הונאת אנשי הצוות הרפואי.

בנוסף צוין בכתב האישום כי הנאשמת נהגה לנתק את בנה מאמצעי הזנה ועירוי שונים אליהם חובר במהלך אשפוזיו, כל זאת כדי למנוע את הזנתו של בנה וכן כדי ליצור מצג שווא בפני הצוות הרפואי לפיו הוא סובל מחוסר יכולת לעכל מזון בכל דרך ואשפוזו בבית חולים הכרחי. בנוסף, נהגה האם לחבל בגופו של בנה בכך ששפשפה את עורו בחוזקה וכן בדרכים נוספות וגרמה לפגיעות בו. באחד ממקרים אלו, נטלה הנאשמת פיג'מה עם כפתורי מתכת, שפשפה באמצעותה את גופו של בנה וגרמה לפציעת עורו ולכאב רב.

עדכון ראשון - 14:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully