וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה ורוסיה: לא יהיה שלום בלי חמאס

נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב ונשיא טורקיה עבדוללה גול קראו לכלול את חמאס בתהליך השלום. "הצד של החמאס זכה בבחירות בעזה ולכן לא ניתן להתעלם ממנו". את המצור בעזה כינה מדבדב כ"טרגדיה אנושית"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)


איתות נוסף לירושלים מרוסיה וטורקיה התקבל היום (רביעי) במהלך ביקורו של נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב בטורקיה. הנשיא הרוסי ונשיא טורקיה עבדוללה גול קראו לכלול את חמאס במשא ומתן על מנת להשיג שלום במזרח התיכון.

במהלך מסיבת עיתונאים משותפת באנקרה, אמר גול כי לא ניתן יהיה להשיג שלום ללא מעורבות של חמאס. "צריך שכל הצדדים ישתתפו כשהשיחות יתקיימו. למרבה הצער, הפלסטינים מפולגים לשניים. הם חייבים להיות מאוחדים וכדי לאחד אותם חייבים להיות דיונים עם שני הצדדים. הצד של החמאס זכה בבחירות בעזה ולכן לא ניתן להתעלם ממנו".

הנשיא מדבדב הסכים עם עמדתו של גול ואמר: "הסכמנו לפתור את הבעיה הזאת בצורה אקטיבית יותר, ולמשוך את כל הצדדים שמשתתפים בקונפליקט מבלי לבודד אף אחד מהתהליך". מדבדב הוסיף, "מה שקורה כעת בממשל הפלסטיני מראה שכאשר יש כזאת חלוקה, זה בלתי אפשרי לפתור בעיות פנימיות". מדבדב התייחס גם למצב ברצועת עזה וכינה אותו כ"טרגדיה אנושית". מדבדב קרא לקהילה הבינלאומית להתערב ולעשות הכל בכדי להביא לסיומה.

לפרוץ המצור בעזה

במהלך ביקורו של מדבדב בטורקיה חתמו שתי המדינות על הסכם בשווי 20 מיליארד דולר לבניית מתקן לאנרגיה אטומית בעל ארבעה כורים בטורקיה. המתקן ייבנה בחוף המזרחי של טורקיה, ולרוסיה תהיה גם שליטה בחברה שתבנה אותו.

היחס בטורקיה כלפי המצב בעזה ממשיך להחריף בתקופה האחרונה והביקורת על ישראל גם היא מחריפה. ראש ממשלת טורקיה רגי'פ טייפ ארדואן התייחס אמש למצור הישראלי בעזה, כדבריו. ארדואן אמר כי טורקיה פועלת, בשיתוף מדינות נוספות, להסרת המצור על עזה. בפגישה שקיים עם משלחת של גורמים ממספר מדינות אירופאיות, אשר בכוונתם לצאת בשבועות הקרובים במשט לכיוון עזה, אמר ארדואן כי "הסרת המצור על עזה עומדת בראש סדר העדיפויות של טורקיה".

מדבדב שמבקר בימים האחרונים במדינות האזור, נפגש אתמול במהלך ביקורו בסוריה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. מדבדב קרא למשעל לשחרר באופן מיידי את החייל החטוף גלעד שליט. זוהי הפעם הראשונה שנשיא רוסיה נפגש עם מנהיג חמאס. בפגישה נכח גם נשיא סוריה בשאר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully