וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ישיבה מירושלים נעצר בחשד שירה בתלמיד

איילה חננאל

4.5.2010 / 15:39

על פי החשד, ראש הישיבה בעל עבר הפלילי, הסתכסך עם אחד התלמידים לאחר שזה לא חדל לבצע עבירות, חרף התנגדותו של הרב. ביום שהקורבן סולק מהישיבה הגיע הרב וירה ברגליו

הותר היום (שלישי) לפרסום: רב העומד בראש ישיבה בירושלים נעצר לפני מספר שבועות בחשד שירה ופצע לפני כחמישה חודשים תלמיד מישיבתו והוא צפוי להיות מואשם בעבירות של פציעה, חבלה זדונית שלא כדין, נשיאת נשק ללא רישיון וכן שיבוש הליכי משפט. הירי בוצע ככל הנראה על רקע סכסוך שפרץ בין הקורבן לרב הישיבה.

ב-9 לינואר השנה בשעות הלילה התקבל דיווח במשטרת ירושלים על קולות ירי הנשמעים בשכונת בית ישראל בעיר. עדים לתקרית סיפרו ששני בני אדם נראו נמלטים על אופנוע לאחר שירו בצעיר בישיבה. גם הפצוע, על פי הדיווח, נמלט מהמקום. במפלג התשאול בימ"ר ירושלים הוקם צוות חקירה מיוחד בראשותו של פקד יורם סגל.

עם תחילת החקירה התברר כי קורבן הירי בעל עבר פלילי עשיר, ובין היתר עסק בשוד, פריצות לדירות וסחיטת דמי חסות. עוד התברר כי במהלך אותו היום נמלט הקורבן מבית חברו שם שהה במעצר בית כשעל רגלו אזיק אלקטרוני. הקורבן הגיע לרב הישיבה אותו הכיר מעברו הפלילי.

כמו כן, השוטרים גילו כי רב הישיבה אף הוא בעל עבר פלילי ובעל קשרים עם ארגוני פשיעה. הרב הקים את הישיבה בבירה לאחר שחרורו ממאסר שנגזר עליו בגין ניסיון רצח. בישיבה, שהוקמה בעיקר מכספי תרומות החלו ללמוד אסירים משוחררים, אסירים בחלופות מאסר וכן היתה במקום אולפנא לבנות.

עוד עלה, כי הרב לא היה שבע רצון מפעילותו העבריינית של חברו והוא ביקש מהקורבן להפסיקה, אך ללא הועיל. בעקבות זאת, הורה הרב לתלמיד לעזוב את הישיבה ולבוא ולאסוף את חפציו במוצאי אותה השבת. עם הגעתו של הקורבן לישיבה, ירה בו על פי החשד הרב מאקדח שרכש, היכה אותו ולאחר מכן עלה על האופנוע ונס מהמקום יחד עם הנהג שהמתין על האופנוע. הקורבן הזעיק את חברתו שהסיעה אותו כשהוא פצוע ברגליו לחיפה. למחרת הצליחה המשטרה לאתרו בבית החולים שם אושפז תחת שם בדוי.

בחקירתו סרב הקורבן למסור פרטים על הירי ונסיבות פציעתו. מהמשטרה נמסר כי ראש הישבה מכחיש את מעורבותו במעשה אך לדבריהם "בידינו ראיות מוצקות לחשדות המיוחסות לו". בנוסף לרב, נעצר גם נהג האופנוע וכן חשוד נוסף בחשד למעורבות באירוע. במשטרה ביקשו להדגיש כי הוגשו כתבי אישום נגד קורבן הירי בגין העבירות הפליליות שנחשפו בחקירתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully