וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים בתאילנד מוכנים לקיים שיחות פיוס

מתנגדי הממשל בתאילנד קיבלו בברכה את תכנית הפשרה של ראש הממשלה ומוכנים להתחיל בשיחות פיוס. עם זאת, הם מתנגדים להצעתו לקיים בחירות ב-14 בנובמבר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מתנגדי הממשלה בתאילנד הסכימו היום (שלישי) להתחיל בתהליך פיוס עם הממשלה אך דוחים את הצעת ראש הממשלה אבהיסיט וג'ג'יווה לקיים בחירות ב-14 בנובמבר, כך מסרו היום (שלישי) מנהיגי ארגון "החולצות האדומות". "הסכמנו להתחיל את תהליך הפיוס. אנו לא רוצים עוד קורבנות", אמר וירה מוסיקאפונג אחד ממנהיגי החולצות האדומות. אולם כמה מראשי הארגון התנגדו להצעה של אבהיסיט לקיים בחירות ב-14 בנובמבר. מומחים טוענים כי שני הצדדים רוצים להנהיג את המדינה בספטמבר, לקראת סבב מינויים קריטי בצמרת הצבא והמשטרה, וההצבעה על התקציב.

אם אנשי האופוזיציה, התומכים בראש הממשלה המודח טקסין שינאווטרה, ישיגו את מבוקשם ויהיו בשלטון בזמן המינויים, מומחים מצפים לשינויים גדולים בצמרת הצבאית, כולל פיטורי גנרלים המזוהים עם בית המלוכה התאילנדי, החושש שתרחיש כזה יחליש את מעמדו.

"אנו רוצים שאבהיסיט ייתן לנו תאריך ברור לפיזור הפרלמנט, במקום תאריך לבחירות, ואנו ניפגש ונשקול את זה שוב", אמר ג'טופורן פרומפן לסוכנות הידיעות "רויטרס".

מפת הדרכים של אבהיסיט

אמש חשף ראש הממשלה אבהיסיט מפת דרכים בת חמש נקודות שאמורה להביא לסיום המשבר. לדבריו, אם תומכי האופוזיציה יקבלו את הצעותיו ויפרקו את המאחז שלהם במרכז בנגקוק, הוא עשוי להכריז על בחירות ב-14 בנובמבר, שנה לפני תום מועד כהונתו.

התכנית כוללת רפורמה שפרטיה עדיין לא ידועים שאמורה להפחית את חוסר הצדק במדינה, והקמת ועדה שתחקור את מותם של 25 מפגינים וחיילים במהומות ב-10 באפריל. "התהליך לא יכול להצליח ללא שיתוף פעולה של כל הקבוצות בחברה התאילנדית", אמר אבהיסיט. "אני בטוח שנוכל להחזיר את השלום. זה לא ייקח זמן רב אם התהליך יתקיים בדרכי שלום".

ראש הממשלה המודח טקסין ככל הנראה תומך בתכנית הפיוס. "פיוס זה דבר טוב לכולם", אמר טקסין בשיחת ועידה טלפונית על מנהיגי מפלגות האופוזיציה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. "היום, אל תחשבו על העבר אלא הסתכלו לעבר העתיד. כך יתרחש הפיוס הלאומי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully