וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס: דברי חולדאי נגד החרדים - הסתה פרועה

גיל סימה ופנחס וולף

3.5.2010 / 0:04

ראש העיר ת"א מתח ביקורת חריפה על המימון הממשלתי שניתן לזרם החינוך החרדי ש"מטפח בורות", לטענתו. ש"ס בתגובה: "הגזענות של חולדאי לא מפתיעה. הוא מעדיף ילדי עובדים זרים על ילדי חרדים"

ראש העיר תל אביב רון חולדאי מתח הערב (ראשון) ביקורת חריפה על החינוך במגזר החרדי. במהלך הכנס לחינוך מתקדם של סמינר הקיבוצים אמר חולדאי, כי אזרחי מדינת ישראל וממשלתם "צריכים לפקוח את עיניהם. חייבת לבוא התפכחות ואולי אף התמרדות בקרב הרוב האזרחי הדומם, שתשיב לדמוקרטיה הישראלית את זכותה ויכולתה להתערב ולקבוע באותן סוגיות שהן בנפשה כמו סוגיית החינוך".

ראש העיר תל אביב הוסיף, כי "מדינת ישראל מממנת ומטפחת ציבורית שלמים של מתבדלים ואם תרצו בורים - שמספרם הולך וגדל בקצב מבהיל המסכן את חוסננו החברתי והכלכלי".

לדבריו, "אם יש סכנות שהציבוריות הישראלית מתעלמת מהן, קוברת את ראשה בחול ומסרבת להכיר בהן - חובה לשוב ולהתריע באוזניה. חובה לחזור ולומר את הדבירם שוב ושוב", אמר חולדאי במהלך הכנס שהתקיים בתיאטרון הקאמרי בת"א והסביר כי "אין מנוס אלא לדבר בגלוי על קיומם של שני צדדים בחברה הישראלית: אלה התורמים לביסוסה ופריחתה - לא רק להגנתה ולביטחונה, והצד של אלה הממומנים באמצעותם. חלקו של המגזר היצרני בחברה הישראלית הולך ומצטמק בעוד המגזר האחר רק הולך ותופח בעידודה של המדינה ובמימון ציבורי".

חולדאי גם מחה על אי לימוד מקצועות בסיסיים, כגון אזרחות, אנגלית ומתמטיקה במערכת החינוך החרדית ואף בזו האיסלמית. "פלגים איסלמיים קיצוניים", אמר, "יכולים לחנך נגד המדינה וזו תממן את החינוך שלהם. כך גם החרדים מלמדים רק את מה שהם רוצים ואינם מוכנים ללמד את הליבה האזרחית של מקצועות שכל מדינה מודרנית רוצה שתהיה נחלתם של כל האזרחים, כדי שיידעו מה פירושה של דמוקרטיה ויהיו מסוגלים לקיים את עצמם כבוגרים ולא ליפול כמעמסה על הקופה הציבורית".

"מוטב שחולדאי יטפל בענייני עירו"

חולדאי גם ניצל את הכנס, המתקיים זה השנה החמישית, כדי לתקוף את האליטה הכלכלית. לדבריו, "גם העשירים ובעלי האמצעים מנצלים את החוקים ומקימים מסגרות פרטיות המבדלות אותם מחסרי האמצעים וכל זאת בסיוע של כסף ציבורי על פי חוק".

בכנס בתל אביב השתתפו גם שר החינוך גדעון סער, נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק, חתן פרס ישראל ויו"ר "הכול בחנוך", דב לאוטמן, האלוף במיל' אלעזר שטרן, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אשר ביקש להגיב לטענותיו של חולדאי. לדברי גפני, "בחור הישיבה לומד גמרא, הוא לא לומד ליבה. בכל מדינה מסודרת אם בחור למד ישיבה והוא רוצה להיות מהנדס אווירונאטיקה למה לא לאפשר לו ללמוד זאת?".

ח"כ גפני הוסיף לאחר הכנס ואמר כי "קיימת לאחרונה תחרות גלויה מי מסית חזק יותר כנגד הציבור החרדי. הדברים שנאמרו חמורים בעצם העובדה כי לראשונה אישיות מרכזית במערכת הציבורית והשלטונית בישראל, ראש עיריית תל אביב, קורא לעבור על החוק וקורא בעצם לאנרכיה. אני קורא לו לחזור מדבריו, מה גם שהדברים אינם קשורים כלל לעובדות, ברשתות החינוך החרדיות לומדים את מקצועות הליבה. טוב שאנחנו קיימים, אחרת היו צריכים להביט במראה ולהתמודד עם הנתונים, והמחקרים הבינלאומיים העגומים המוכיחים כי מערכת החינוך הכללית בישראל נמצאת בשפל חסר תקדים בכל התחומים".

ח"כ נסים זאב (ש"ס) הגיב אף הוא על דברי ראש העיר תל אביב ואמר, כי "מוטב שחולדאי יטפל בענייני עירו, שיש שם מרכז פשע לצערנו. זו הסתה פרועה וצריך להפסיק עם זה. כל אחד שרוצה היום לחבוט מחפש מה לא טוב אצל החרדים. אני אומר לחולדאי 'טול קורה מבין עיניך'. לצערי, יש תחרות קבועה מי יחדד את לשונו ומי ישמע יותר טוב כדי שיהיה מהמובילים במאבק נגד הציבור החרדי".

הוא הוסיף כי "החינוך והמוסר של הציבור החרדי הם דוגמה למופת. אפשר להתווכח על תכנים, אבל לא לעשות דמוניזציה. יש הרבה בורות בצד השני, והציבור החילוני חסר דברים הקשורים ביהדות ובמורשת ישראל. יכול להיות שאצלנו לא מוציאים תעודות, אבל הרמה והידע לא נופלים מאלה של החילונים גם במקצועות הליבה".

גם סיעת ש"ס הגיבה הערב על דברי חולדאי. מהסיעה נמסר כי "גזענות חולדאי לא מפתיעה. חולדאי מעדיף ילדי עובדים זרים על ילדי חרדים ומסווה את גזענותו בניתוח כאילו אקדמי. זו הסתה פרועה עטופה בסטיגמות רדודות, המתאימה לאבירי 'שינוי', שנזרקו לפח ההיסטוריה הציבורית".


עדכון ראשון - 19:10 2.5.2010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully