וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן מודה: "רקטת גראד נפלה בשטחנו"

ניר יהב כתבנו לענייני ערבים

22.4.2010 / 18:38

בדיקת כוחות הביטחון הירדנים העלתה כי רקטת גראד אכן נפלה בעיר עקבה, הסמוכה לאילת. עם זאת מדגישים בירדן כי מקור הירי הוא מחוץ לגבולות המדינה

שר ההסברה הירדני, נביל א-שריף אישר הערב (חמישי) כי לאחר שכוחות הביטחון הירדנים ערכו חקירה התברר כי טיל מסוג גראד נפל היום מצפון לעיר הנמל עקבה. הוא הכחיש בתוקף את הטענות הישראליות לפיהן הטיל נורה משטח הממלכה והבהיר כי הוא נורה מחוץ לגבולות ירדן. עוד ציין א-שריף כי החקירה בנושא נמשכת. זהו אישור רשמי ראשון של ירדן בכך שמקור הפיצוץ הבוקר הוא רקטה.

מוקדם יותר אמר נביל א-שריף כי לפנות בוקר אירע פיצוץ במחסן קירור באזור הכניסה הצפונית לעיר עקבה, אשר גרם לנזקים קלים אך לא לנפגעים. הוא לא מסר מהן נסיבות הפיצוץ והאם הוא נגרם כתוצאה מירי של רקטות, אך הבהיר כי מנגנוני הביטחון בירדן פתחו בחקירה כדי לעמוד על נסיבות הפיצוץ.

לפי הדיווחים הראשוניים, שתי רקטות בקוטר 107 מ"מ נורו לעבר מפרץ אילת, האחת נפלה באזור התעשייה של עקבה בירדן, והשנייה נפלה כנראה לים. מקור ביטחוני ירדני אישר חלק מהדיווח ואמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי שתי הרקטות נורו ממפרץ עקבה ולפחות אחת מהן פגעה במחסן קירור נטוש באזור התעשייה בעקבה. הוא דחה את הדיווח לפיו הרקטה שהתפוצצה בעקבה כוונה לישראל, "אין לנו שום מידע בנוגע למקור הירי", מסר הגורם.

מקור ביטחוני ישראלי בכיר אמר לאחר האירוע כי "שיתוף הפעולה הביטחוני עם ירדן הוא פורה ומצוין. אין לי ספק שתוך זמן קצר יתברר האם מדובר בירי לכיוון אילת או בפיצוץ מקרי. אם אמנם מדובר בירי, חשוב להבין במהירות האם מדובר בחולייה חיצונית או בפלסטינים תושבי ירדן". לדברי גורמי ביטחון ישראלים, הם עוקבים בדריכות אחר פעילות של ארגוני טרור, חלקם מסונפים לארגוני ג'יהאד עולמי, הפועלים באזור חצי האי סיני. הארגונים פועלים בין היתר בחסות ותוך שיתוף פעולה עם בדואים מקומיים. באחרונה הוציא המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע לישראלים המתריעה מפני חשש לחטיפת ישראלים היורדים לחצי האי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully