וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "סבירות גבוהה שלחיזבאללה יש סקאדים"

לדברי יושבת ראש הוועדה לענייני מודיעין בסנאט, מספר הטילים בלבנון גדל באופן משמעותי והם מהווים "סכנה מוחשית" לישראל

"אני מאמינה כי ישנה סבירות גבוהה שלחיזבאללה יש טילי סקאד בלבנון". כך אמרה הלילה (רביעי) דיאן פיינסטין, יושבת ראש הוועדה לענייני מודיעין בסנאט וחברת המפלגה הדמוקרטית מקליפורניה. פיינסטין, אשר דיברה עם סוכנות הידיעות הצרפתית, הוסיפה כי "כמות הטילים בלבנון גדלה באופן משמעותי וכן הטכנולוגיה שלהם טובה יותר משהיתה. מדובר בסכנה ממשית עבור ישראל".

לדברי פיינסטין, "יש רק דבר אחד שיוכל לפתור זאת - פתרון שתי המדינות". את הדברים אמרה חברת הסנאט האמריקאי לאחר שראש הממשלה הלבנוני סעיד חרירי דימה את האשמות ישראל על העברת הסקאדים ללבנון לטענות האמריקאיות בנוגע לנוכחות נשק להשמדה המונית בעירק, טענות אשר הובילו לכניסתה של ארה"ב לעירק בשנת 2003.

טרם לדבריה של פיינסטין אמר יושב הראש של הוועידה ליחסי חוץ של הסנאט, ג'ון קרי, כי נוכחותם של טילים בלבנון לא אושרה. "אני חושב שניתן לומר שאנו חוקרים ומנסים להגיע למידע נוסף בנושא. ישנם חששות על קיום טילים באופן כללי וברור כי חיזבאללה התחמש מחדש, אך איני חושב שישנה בהירות על סוג הנשק ועל מיקומו". קרי הוסיף והדגיש כי "המיקום הוא חשוב ביותר".

קודם לכך, ביום שבת, אמר גורם בממשל האמריקאי כי "אנו מאמינים שסוריה התכוונה להעביר טילי סקאד לחיזבאללה, אך איננו יודעים אם הטילים אכן הועברו", בהתייחסו לדיווחים בעיתונות הערבית על העברת הטילים. "העברת טילים מסוג זה יצרה מתח בגבולה הצפוני של ישראל ועלולה לעצור את התחממות היחסים בין ארה"ב לסוריה".

ביום שני שעבר פורסם בעיתון הכווייתי "א-ראי אל-עאם" כי סוריה העבירה באחרונה לחיזבאללה טילים בליסטיים מדגם סקאד. לפי העיתון, ההחלטה התקבלה בעקבות העברת משאיות ועליהן סקאדים מסוריה, באישור המשטר, לארגון הלבנוני. העיתון הסתמך על כתבו בוושינגטון, שמצטט מקורות אמריקאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully