וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאלן: "תקיפה באירן - האפשרות האחרונה"

ראש המטות המשולבים של ארה"ב אמר כי יש לפעול מול טהרן במסלול הדיפלומטי ולדבריו, האופציה הצבאית היא המפלט האחרון. מאלן גם הביע חשש מההשלכות של תקיפה באירן

ראש המטות המשולבים של ארה"ב האדמירל מייקל מאלן אמר הערב (ראשון) כי קיימות אופציות צבאיות בכדי למנוע מאירן נשק גרעיני, אך עד כה המאמצים הדיפלומטיים היו הדרך הטובה ביותר. מאלן הוסיף: "אנו בפנטגון מתכוננים לכל אפשרות כל הזמן, ובהחלט קיימות אפשרויות". עם זאת, ציין מאלן כי הוא חושש מההשלכות שיכולות להיות לתקיפה באירן, והדגיש שוב כי הוא מקווה שהמאמצים הדיפלומטיים ישכנעו את אירן לשנות את דרכה.

מאלן אמר את הדברים בכינוס שנערך באוניברסיטת קולומביה. הוא ציין כי הוא חושש שאם אירן תשיג נשק גרעיני, מדינות אחרות יילכו בעקבותיה. "יש כאלה שאומרים לי: 'בחייך, מאלן, הם הולכים להשיג את זה. בוא נתמודד עם זה'. ובכן, להתמודדות עם זה יש השלכות שאני לא בטוח שחשבנו על כולן. אני חושש, למעשה אני יודע, שמדינות אחרות באיזור ינסו להשיג נשק גרעיני".

מצד שני, אמר מאלן, כי הוא חושש מההשלכות שעלולות להיות לתקיפה באירן. הוא ציין, כי תקיפה יכולה לעכב את מאמציה של אירן, אך מבחינתו מדובר כרגע באפשרות האחרונה. הוא הוסיף: "זו לא החלטה שלי, אלא של הנשיא. אבל על פי השקפתי, זו האפשרות האחרונה".

אתמול אמרו גורמים רשמיים בארה"ב, כי שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס שלח מזכר ליועץ לביטחון לאומי ג'יימס ג'ונס, בו התריע כי לארה"ב אין אסטרטגיה יעילה לריסון השאיפות הגרעיניות של אירן. ה"ניו יורק טיימס" דיווח, כי המזכר הסודי שנשלח בחודש ינואר הביא לכך שהפנטגון, הבית הלבן וסוכנויות המודיעין האמריקאיות החלו לגבש אופציות חדשות להתמודדות עם אירן, בהן גם אופציות צבאיות למקרה שהמסלול הדיפלומטי לא יישא פרי.

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully