וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצה"ל: "אירועי תג המחיר - טרור יהודי"

יהושע בריינר

16.4.2010 / 8:00

קצין בכיר בפיקוד המרכז תקף את המתנחלים, שלפי החשד ריססו השבוע כתובות גרפיטי על קיר מסגד בגדה ושרפו כלי רכב פלסטיניים. לדבריו, אירועים מסוג זה עלולים להצית את כל האזור. בתוך כך, שני כלי רכב שרופים נמצאו הבוקר בכפר פלסטיני, ועל אחד מהם נכתב "תג מחיר"

"מבצעי אירועי 'תגי המחיר' הם טרוריסטים יהודים, ויש לנו כאלה". כך אמר אמש לוואלה! חדשות קצין בכיר בפיקוד מרכז, על רקע ריסוס כתובות הגרפיטי על קיר מסגד ושריפת שני כלי רכב בכפר חווארה השבוע.

בתוך כך, מקרה נוסף החשוד כפעולת "תג מחיר" אירע הלילה בכפר פלסטיני ליד קדומים. הבוקר (שישי) זיהו פלסטינים תושבי הכפר שני כלי רכב שרופים כשעל אחד מהם רוססו המלים "תג מחיר". בעקבות זאת קיימו הבוקר קצינים במנהל האזרחי שיחות הרגעה עם גורמים ברשות הפלסטינית.

ההתבטאות החריגה של הקצין הבכיר בפיקוד המרכז באה על רקע חשש בצה"ל מהסלמה פלסטינית בשל התגברות אירועי "תג המחיר" המבוצעים על ידי מתנחלים בתקופה האחרונה. לדברי הקצין הבכיר, הערכה היא כי מבצעי האירוע בחווארה בשומרון הם מתנחלים תושבי האיזור. בפיקוד המרכז מוטרדים מאוד מהאפשרות כי אירוע "תג מחיר" בודד כדוגמת שריפת המסגד בכפר יאסוף או מספר אירועי נקם עלולים להביא להידרדרות ביטחונית. "טריגר של אירוע רציני שיבוצע על ידי יהודים או הצטברות של מספר אירועי תג מחיר מקומיים עלולים להצית את כל האזור", אמר הקצין הבכיר לוואלה! חדשות.

"מלבד הפגיעה הישירה, אירועים כאלה מכניסים את האזור כולו למעגל של הסלמה", אמר הבכיר. "אנו רואים זאת גם מודיעינית שאירועי תג מחיר מובילים להסלמה עד כדי פיגועים בשטח". בצה"ל אף יודעים לומר כי פיגוע הירי בספטמבר 2009 בו נפצע אזרח ישראלי באורח בינוני במהלך פיגוע ירי סמוך לשבות רחל, הגיע בתגובה לפעולות של 'תג מחיר' שבוצעו באזור על ידי מתנחלים,.זאת על רקע סכסוך קרקעות עם הפלסטינים. "אנו מודאגים מאוד מאירועים כאלה ומפוטנציאל ההסלמה שהם נושאים עמם", אמר הבכיר.

בפיקוד המרכז מודאגים גם מאירועי "תג מחיר" הננקטים נגד כוחות צה"ל ומג"ב ביהודה ושומרון, אך מדגישים כי הן נעשות על ידי גרומי שוליים. "יש שוליים קיצוניים שהם מעטים מאוד ללא הנהגה מסודרת שמבחינתנו הם טרוריסטים יהודים. מי שמצית מסגד או מנסה לפגוע בפלסטינים הוא טרוריסט. לצדם ישנם שוליים רחבים יותר שמוכנים להצטרף לפעולות תג מחיר נגד הפלסטינים כדוגמת ידויי אבנים, אבל לא מוכנים לפעול כנגד הצבא".

"תג מחיר" הוא מושג שנקבע בקרב המתנחלים לאירועי תגובה המבוצעים בעיקר נגד פלסטינים, הנעשים לאחר פינוי מאחזים המבוצעים על ידי כוחות הביטחון הישראליים או לאחר פיגועים של פלסטינים. האירוע "תג מחיר" המוכר ביותר היה הצתת המסגד בכפר יאסוף שבשומרון בדצמבר 2009, אז ניסו מתנחלים להצית את המבנה, מה שגרם לשריפת ספריה ושטיחונים, ואף ריססו על ריצפת המסגד את המילים 'תג מחיר'. בעקבות המקרה נעצרו תשעה מתנחלים, ששוחררו כעבור מספר שבועות לאחר שהשב"כ והמשטרה לא מצאו ראיות למעורבותם בתקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully