וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האם ארה"ב לא מחוייבת לביטחון ישראל?"

רון לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי ומקורב לנתניהו, פירסם היום מכתב גלוי בו הוא קורא לנשיא ארה"ב לשנות את עמדתו כלפי ישראל. "שורשי הסכסוך היו סירובם של הפלסטינים להכיר בישראל כמדינת העם היהודי"

נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר, פרסם היום (חמישי) מכתב גלוי בו הוא דוחק בברק אובמה לשנות את עמדתו כלפי ישראל. במכתב, שפורסם כמודעה ב"וול סטריט ג'ורנל" וב"וושינגטון פוסט" שואל לאודר, "מדוע נראה שעיקר הרטוריקה של הממשל האמריקאי לגבי המזרח התיכון מאשימה את ישראל בחוסר ההתקדמות בשיחות השלום? אחרי הכל, הפלסטינים, לא ישראל, הם שמסרבים לקיים משא ומתן?"

לאודר מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא מסר ל"ניו יורק טיימס" כי שוחח עם נתניהו על המכתב וקיבל את תמיכתו טרם הפרסום.

"אני כותב אליך כאמריקאי גאה וכיהודי גאה", פותח לאודר את המכתב. הוא ממשיך וטוען כי יהודים ברחבי העולם מודאגים מהידרדרות היחסים הדיפלומטיים בין ישראל וארצות הברית ומכך ש"האומה היהודית הופכת למבודדת ולבלתי-לגיטימית". הוא אף מתייחס למדיניות של אובמה להתקרב לעולם המוסלמי, ותוהה אם החרפת היחסים עם ישראל היא חלק מהאסטרטגיה החדשה הזאת. "ההיסטוריה ברורה בנושא: פיוס לא עובד", מזהיר לאודר. "הוא יכול להביא להיפך ממה שהיא מתכוונת".

"מהי העמדה לגבי גבולות ישראל?"

בהמשך לאודר מתייחס להודעה על בניית יחידות הדיור ברמת שלמה בעת ביקורו של סגן הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן בישראל, ואומר כי האזור ייכלל בשטח ישראלי תחת כל הסכם שלום שיושג.

היום פורסם ב"ניו יורק טיימס" כי ההעדפה המיידית של הממשל האמריקאי היא לחדש את השיחות הבלתי-ישירות בין ישראל לפלסטינים. עם זאת, קיים דיון סוער בתוך הממשל מה לעשות אם השיחות לא ישיגו דבר. כמה בכירים, כמו ג'יימס ג'ונס, היועץ לביטחון לאומי, פועל לקראת תכנית שלום אמריקאית, בעוד שאחרים, כמו דניס רוס, שכיום חבר במועצה לביטחון לאומי, מעדיפים גישה רב-שלבית.

במכתב שפורסם טוען לאודר כי שורשי הסכסוך תמיד היו סירובם של הפלסטינים להכיר בישראל כמדינת העם היהודי וכי "כל נשיא אמריקאי שניסה לתווך בהסכם שלום התנגש עם ההתנגדות הפלסטינית הזאת באיזשהו שלב".

שאלה נוספת שלאודר מעלה היא, "מהי עמדת הממשל האמריקאי לגבי גבולות ישראל בכל הסכם קבע?" לדבריו ערפול בנושא גרם לגל שמועות וחרדה. "האם זה נכון שארצות הברית כבר לא מחויבת להסכם קבע שייתן לישראל גבולות ברי הגנה? האם דרך חדשה נסללת שתותיר את ישראל עם גבולות שאינן ברי הגנה, שהזמינו פלישות לפני 1967?" שואל לאודר. הוא מוסיף כי הפלסטינים פועלים להשתמש באותם גבולות שאינם ברי הגנה כבסיס להודעה חד-צדדית על עצמאותם.

לסיום, טוען לאודר כי על ארצות הברית להתמקד באיום האמיתי למזרח התיכון – הסכנה מאירן גרעינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully