וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב אישרה סיכול ממוקד של אזרח אמריקאי

לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית, הממשל הורה לתפוס או להרוג מטיף מוסלמי קיצוני שמסתתר בתימן. הסיבה: הוא החל ליטול חלק פעיל בתכנון ובביצוע התקפות נגד מטרות אמריקאיות

הממשל האמריקאי אישר סיכול ממוקד של אזרח אמריקאי - מטיף מוסלמי קיצוני הנמצא ככל הנראה בתימן. כך דיווחו אתמול (שלישי) כלי תקשורת אמריקאיים. המטיף, אנואר אל אוולאקי, נקשר לנידל מאליק חסן, מבצע הטבח בבסיס חיל האוויר האמריקאי בטקסס בנובמבר האחרון, ולעומר פארוק עבדול מוטאלב, שניסה לפוצץ מטוס של חברת תעופה אמריקאית בחג המולד.

לפי "הניו יורק טיימס", האישור הנדיר לתפוס או להרוג אותו ניתן ל-CIA, מכיוון שכעת אוולאקי אינו רק מטיף להתקפות נגד ארצות הברית, אלא גם נוטל בהן חלק. "הסיכון שאוולאקי מהווה למדינה הזאת כבר לא מוגבל למילים, הוא החל להיות מעורב בתכניות", אמר גורם אמריקאי ל"טיימס".

אוולאקי נולד בניו מקסיקו שבארצות הברית לפני 38 שנים. הוא ככל הנראה האזרח האמריקאי הראשון שה-CIA קיבל אישור להרוג או לתפוס מאז 2001. הוא היה ידוע בדרשות התקיפות שנשא במסגדים בארצות הברית לפני שעבר לתימן ב-2004. מאז הוא עזר להפוך את הזרוע התימנית של אל קאעדה ליחידת הארגון הפעילה ביותר מחוץ לגבולות אפגניסטן ופקיסטן.

לדברי מומחים, ההחלטה להרוג את אל אוולאקי היא נדירה מאוד. בכיר משפטי בממשלו של ג'ורג' בוש אמר ל"ניו יורק טיימס" שלא ידוע לו על אזרח אמריקאי אחר שניתן אישור להרגו אותו בשמונה שנות ממשל בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully