וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים חשפה 100 טילי נ"מ בדרכם לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.4.2010 / 9:25

לפי דיווח בעיתון מצרי, טילים נגד מטוסים, פגזי RPG ועשרות מטעני חבלה התגלו במרכז חצי האי סיני. מבריחי הנשק לא נתפסו

כוחות הביטחון של מצרים איתרו אמש (רביעי) מצבור נשק גדול במרכז סיני, שכלל 100 טילים נגד מטוסים, 45 פגזי RPG ו-40 מטעני חבלה שככל הנראה היו אמורים להישלח לרצועת עזה. כך גילה הבוקר גורם ביטחוני במצרים לעיתון המצרי "אל-יום א-סאבע". לפי הדיווח, המידע על מצבור הנשק הגדול שמחביאים המבריחים הגיע לידי הגנרל מוחמד נג'יב, אחראי הביטחון בצפון סיני. בעקבות המידע, פשטו כוחות הביטחון על האזור ואיתרו את מצבור הנשק.

על פי העיתון, המצבור אותר בסמוך לעיר נחל שבמרכז חצי האי סיני. כוחות הביטחון המצריים הסתייעו במומחי חבלה. יחד עם זאת, המבריחים העומדים מאחורי מצבור הנשק הגדול לא נמצאו במהלך הפשיטה. עוד דווח כי האזור נסרק וכי חומרי הנפץ שאותרו נשלחו לפירוק ולפיצוץ באזור אחר בסיני.

אתמול דיווחו כלי התקשורת הפלסטינים והמצרים כי כוחות הביטחון המצרים איתרו שלוש מנהרות הברחה בסמוך לעיר רפיח המצרית, המחברות בין סיני לרצועת עזה. על פי הדיווחים, כוחות הביטחון המצרים פוצצו את המנהרות. על פי מספר דיווחים פלסטינים, מספר מבריחים פלסטינים נפצעו כתוצאה מהפיצוצים.

על רקע התחממות הגזרה, מקורות פלסטינים דיווחו כי כלי טיס ישראליים פיזרו בלילה כרוזים ברצועת עזה, בהם ישראל מזהירה את תושבי עזה מפני תגובה צבאית על התקרית שבה נהרגו שני חיילי צה"ל ביום שישי האחרון. על פי הדיווחים, הכרוזים פוזרו במספר אזורים, ביניהם צפון הרצועה, מרכז הרצועה, אזור ג'חר א-דיכ הסמוך למחנה הפליטים אל-בורייג', ובאזור ממזרח לחאן יונס. עדי ראייה פלסטינים דיווחו מאוחר בלילה, כי המטות הביטחוניים ברצועת עזה התפנו מיושביהם מחשש לתקיפות ישראליות.

בתוך כך, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק אמר בראיון לעיתון הסורי "אל-ווטן" כי ארגונו הקים ועדת חקירה לבדיקת חיסול בכיר הארגון מחמוד אל-מבחוח וכי "בקרוב מאד תוצגנה תוצאות החקירה". הוא הכחיש את הטענות לפיהן ישראל חדרה לשורות חמאס והבהיר כי אירועים מסוג זה "עלולים לקרות גם בלי חדירה ישראלית לארגון. פירצה לשורות הארגון אינה מתקבלת על הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully